Разследването е към финалната си фаза. Чакаме експертизите. Това ще стане преди Коледа. Това заяви Борислав Сарафов, директор на Националното следствие и заместник-главен прокурор, в студиото на сутрешния блок на БНТ.
Той уточни, че има разлика между разрешена и съобразена скорост: „Скоростта е била по-скоро несъобразена. Мисля, че са били надхвърлени 90 км/ч“.
„Изискванията за водач на автобус са завишени. Именно затова казвам, че скоростта е трябвало да бъде съобразена, независимо от маркировки. Маркировката не отговаря на изискванията, но в никакъв случай няма причинно-следствена връзка между катастрофата и лошата маркировка“, каза Сарафов.
Той поясни, че няма съмнения, че пътят отговаря на условията към момента на построяването. Заместник-главният прокурор каза, че случаят не е сравним с този в Своге, защото кметът на Своге многократно е сигнализирал, че пътят не отговаря на изискванията.
„Съдебна реформа е необходима. Изненадвам се обаче как с лекота се редуцира съдебната реформа до структурна на институциите. Съдебната реформа трябва да обхваща правилата, по които работим. Не чувам никакви правила за промяна на законите. НК е от 1968 г. Той не би могъл да обслужи новите условия в страната“, коментира Сарафов.
Според него има дела, по които може да се улесни съдопроизводството.
Той изрази надежда, че искрите, които прехвърчат между Прокуратурата и МВР, са резултат от междуличностни конфликти.
„Колегите от МВР не са разбрали, че прокурорите не могат да отидат при обвиняемия и да обещаят облекчения, ако предаде съучастник. Това не е позволено по българския закон. Хубаво е те да познават закона“, обясни Сарафов по темата с авансовите плащания по АМ „Хемус“.
Заместник-главният прокурор беше категоричен, че има неразбиране на средствата на Прокуратурата: „Такива конфликти предполагат недобър край на всяко разследване“.