Проблемът и при електроразпределителните, и при топлофикационните, и при водоснабдителните дружества са неясните сметки. Този месец имам два пъти повече жалби от същия месец миналата година от клиенти на "Топлофикация". Хората не разбират за какво плащат. Това заяви в сутрешния блок на БТВ омбудсманът на Република България Константин Пенчев.
"Все повече фирми пращат длъжниците си на колекторски фирми, които използват методи на ръба на закона, понякога дори мутренски методи. Често дължимите суми са оспорвани от дадения човек, но въпреки това тормозът от страна на събирачите на дългове продължава", добави той.
"Фирмите трябва да се държат като фирми, а не да тормозят и заплашват хората. Ако не могат да си приберат дължимото, трябва да отнесат въпроса в съда", каза още омбудсманът. Той се обяви за законодателни промени,с които дейността на колекторските фирми да бъде ясно регламентирана.