Таков и Контрера от СОС скочиха на кмета Терзиев заради "пиар акцията" с доклада за столичния градски транспорт

Булфото
share

Нещо, което искахме да стане с пълен консенсус предвид размера на доклада, а и фактът, че няма финансиране за него, отново ни беше сервирано по недопустим за нас начин. Даваме брифинг заедно с Карлос Контрера като председател и зам-председател на Комисията по транспорт във връзка с рекламната акция на кмета Васил Терзиев и "Спаси София" за доклад, който държахме да е консенсусен с всички политически сили, а именно: докладът за подвижния състав в автотранспорта и електротранспорта; доклад за над милиард лева. Той е подкрепен и подписан от почти всички групи в СОС. Имахме разбиране, че това няма да се прави на солова пиар акция. Видно е, предвид липсата на успехи от сегашното ръководство на Столична община, те бързат да си пришият една значка, която е с несигурно бъдеще. Това заяви Иван Таков, председател на групата на Местна коалиция "БСП за България" в Столичния общински съвет, на брифинг пред медии.

„Ние ще го подкрепим, надяваме се на следващото заседание да влезе, но притеснението ми идва от друго. Виждаме, че нямаме особено добра информация какво се случва и с капиталовата програма. Днес влиза доклад за промяна на бюджета на Столична община, в който настоявахме да се отпуснат допълнителни средства за градския транспорт. Този доклад отново бе направен без консултация с БСП“, допълни той.

ГЕРБ-СДС към Терзиев: Поредната пиар акция, откъде ще вземете пари за модернизацията на транспорта в София?

Карлос Контрера от ВМРО заяви: „Лош знак е, че такъв ключов за града ни доклад, който следваше да бъде много сериозно обсъден и единодушно подкрепен от целия общински съвет, отново става повод за съмнения между политическите групи в СОС. По същество, тази ключова инвестиционна програма има своето начало още от лятото на 2023 г. и различни съставни части то доклада са предлагани и подкрепени и от БСП, и от ГЕРБ, и от тогава групата на „Демократична България“. Молбата на комисията по транспорт бе за дискусия за финансирането. В самата програма виждаме едни срокове, които са в рамките на 2026, 2027, 2028 г., т.е. освен работата по доставката на нови превозни средства трябва да помислим и за северните линии.“

„Трябва да отговорим на въпроса какво правим с авариралите и трайно спрените автобуси, които в момента не могат да обслужват. Не можем да чакаме доставка до 2026-2027 г. около 100 курса на ден не се изпълняват. Дефицитът по линия на финансиране от държавата е близо 8 млн. лв. за тези четири месеца, което води до допълнителен финансов недостиг в обществения транспорт. Няма как да има решения на парче, трябва това да се обсъди от всички заедно. Да не бягаме от конкретни разговори за текущото състояние и инвестиционната програма“, категоричен е той.

Таков допълни, че БСП е на мнение, че всички линии на градския транспорт трябва да се оперират от общинските транспортни дружества, продължаваме да сме категорични по този въпрос: „Защо не се е случило – имало е различно мнение от управляващите преди това.“

Водещи новини

Още новини