Не може да се говори за криза в СОС, но определено няма положително развитие. Сериозно работим, започнали сме обещаната ревизия. Новината от вчера е, че Столична община е дала на 19 частни фирми да се грижат за зелената система на София. Така един град не може да бъде управляван. Това заяви Андрей Зографски, общински съветник в СОС от „Продължаваме Промяната“-„Демократична България“-„Спаси София“.
„Ние от ПП-ДБ-СС отдавна критикуваме този начин на управление на града. Ясно е, че сегашният модел на управление на София капитулира“, подчерта той.
Относно евентуална коалиция с ГЕРБ, той обясни: „Това са спекулации, които вече са опровергани от живия живот. Вече трети път подаваме ръка, изпращаме покани, за да започнем разговорите с всички политически групи в СОС, за да видим можем ли да намерим пресечните ни точки.“
„Симптоматично е кой точно не иска Борис Бонев за председател на СОС. Какъв е мотивът на останалите партии? Искат слаб човек, слаба фигура, която да оглави тази важна институция. Искаме всички формации да разберат, че не само ние носим отговорността – да, ние носим най-голямата отговорност, но другите не може да са абдикирали. 38 съветници стават завинаги в опозиция – това е отказ от управление, отказ да се борят за ангажиментите, които са дали на своите избиратели“, смята той.
„Нито аз лично, Борис Бонев или пък ПП-ДБ-СС отредихме трето място на ГЕРБ на изборите – това е оценка на гражданите за тях. Кой ще оглави СОС трябва да бъде резултат от разговори за приоритети и идеи. Всички решения няма да бъдат нито леки, нито безболезнени“, категоричен е Зографски.
По думите му Вили Лилков не би бил добър избор, защото получил много малка подкрепа от гражданите, „а и имам сериозни съмнения за неговата преценка, тъй като той публично подкрепи Йорданка Фандъкова през 2019 г.“
„Въпросът е с кого се прави управлението, има ли смелост най-накрая да се затвори страницата ГЕРБ, олицетворение на корупционния модел“, допълни още той.
Относно забраната за стари автомобили в центъра на столицата, той заяви: „Те са забранени от предишния ОбС. Не работи органът, който може да отмени тази наредба. Столична община е осъдена по този въпрос, тя е задължена да въведе всички възможни мерки срещу замърсяването на въздуха. Няма друга европейска държава, която да позволява свободен внос на толкова стари автомобили, които са и опасни, и много замърсяващи.“
Като причина за падналите клони, които продължават да стоят по улиците на София, той посочи многото частни фирми, които трябва да работят по разчистването.
„Общината трябва да остане мажоритарен собственик на топлофикация. Искаме да върнем услугите в общински ръце“, категоричен е той.