Правителството не е прикривало никакви нарушения на "Лукойл". В това бе категоричен министърът на транспорта Георги Гвоздейков в предаването "Защо, г-н министър?" по Би Ти Ви. Той даде да се разбере, че кабинетът изпълнява план, по който ще гарантира енергийни доставки от източници, различни от руските. Едва тогава ще прекрати т.нар. дерогация - т.е. изключението, с което ЕС позволява на България да използва руски петрол въпреки европейското ембарго.
От самото начало това правителство работи в т.нар. неспокойна атмосфера. Мисля, че по някакъв начин това ни кара да сме по-отговорни и дейни. Безгрешни хора няма и колкото по-рано се казват грешките, толкова по-добре, каза Гвоздейков.
"Грешките, които допускам, са, че понякога се доверявам на хората повече, отколкото трябва", посочи той за работата си дотук.
Премиерът е човекът, когото слушам,
той е мой пряк ръководител, допълни Гвоздейков. Според него програмата, която има правителството, е базирана на дълъг срок, а неговото министерство коректно отчита свършените си задачи и в срок.
"Не зная кои са предложените от ГЕРБ министри. Всички са одобрявани от ПП-ДБ и ГЕРБ. Но щом премиерът казва, че има номинации, които са на ГЕРБ, може и така да е, но аз не мога да посоча кои са те", настоя Гвоздейков по повод думите на премиера Николай Денков, че и ГЕРБ имат свои министри в правителството.
"Лукойл" трябва да изпълнява българското законодателство. Ако има проблем, контролните органи трябва да се задействат. "Лукойл" трябва да декларира всеки един продукт, който влиза или излиза от страната. Въпрос на контролните органи е да си свършат работата и да проверят случая. Информацията, която имам, е, че нарушенията не са правени на територията на България, посочи той. Гвоздейков обясни, че не се притеснява от евентуални проверки на ДАНС и прокуратурата. Според него това е начинът истината по случая да излезе наяве.
Към Министерския съвет има орган - Консултативен съвет по сигурност, той изготви доклад, който казва какви са рисковете, ако дерогацията бъде прекратена по-рано. Има доста неща, които трябва да се свършат, за да няма сътресения на пазара. Докладът беше ясно представен на всички депутати. Аз смятам, че планът, който е разработен в него, трябва да се изпълни напълно и плавно да се излезе от тази дерогация, коментира Гвоздейков.
Железопътният транспорт се крепи на модернизацията. Ние досега сме се отнасяли изключително пренебрежително към този процес. Затова и резултатът е този. Не е толкова сложно да промениш състоянието на железопътния транспорт. Всички виждаме какво се случва в Европа и как там този вид транспорт е добре развит, посочи министърът.
Поръчката за закупуване на нови влакове обаче бе спряна за втори път от КЗК. "Положението не е толкова тежко, защото в крайна сметка една от обществените поръчки не е обжалвана изобщо, по втората бе оттеглена жалбата, а по третата КЗК отхвърли жалбата. Крайния срок, който сме дали за процедурата е 21 ноември и очаквам, че тогава няма да има проблем да отворим офертите", каза Гвоздейков.
Пощите също са голям проблем. Опитваме се да намерим визия и начин тази система да работи. Неотдавна изработихме план за преструктуриране, той трябва да се одобри от ЕК. В средата на октомври дойде група от еврокомисията. ЕК казва, че трябва да гарантираме стабилността на "Български пощи". Сега трябва да разработим ново портфолио, нови услуги, които те да предложат, допълни транспортният министър.