„Всеки път, когато Продължаваме промяната участва в изпълнителната власт, въпросът относно обществените поръчки за пътно строителство и пътни ремонти, се превръща във взривоопасна тема. Защо? Много години пътното строителство се е превърнало в политически бизнес, а не в обществено полезна дейност. Това е неоспорим факт. Десетилетия пътното строителство се е възлагало в условията на минимална или почти отсъстваща конкуренция”. Това коментира министърът на регионалното развитие Андрей Цеков пред НОВА ТВ.
„Нито едно управление не е легитимно, само единствено защото около него има политическа подкрепа. За да бъде легитимно едно управление, то трябва да е полезно за българските граждани. Ако управлението не е полезно за българските граждани, то от него няма смисъл,”, коментира още той, запитан може ли работата му да взриви управлението.
Министърът бе категоричен, че ще се работи за връщането на конкуренцията и прозрачните процедури.
„Никога не съм чувал името Бабаков, в Москва съм бил на частни визити като част от екипа на частна компания, няколко пъти между 2000 и 2013 година. Турски поток е строен между 2019 и 2021 г.”, каза Цеков, който е категоричен, че не познава въпросния руски министър.
Той обясни, че финансовата инспекция е възложена по времето на кабинета „Петков”. Проверени са договори за 700 милиона за текущ ремонт, сключвани между 2019 и 2020 г. Докладът установил, че по 90 от заданията са извършвани основни, а не текущи ремонти, което не може да се прави с такъв договор, обясни министърът.
„Тези обекти са незаконни строежи, това е установени по времето на служебния кабинет. Тоест по едни договори, сключвани между 2019-2020 г., са похарчени 710 милиона за незаконни строежи”, заяви министър Цеков.
Той отговори и на обвиненията на бившия министър Николай Нанков.
„Към настоящия момент и в последната по-вече от година и половина България няма сключени договори за пътно поддържане. По време на служебния кабинет са сключени договори за зимна поддръжка, т.е. за снегопочистване и за аварийни ремонти на различна стойност. За Варна примерно 11 милиона лева, за София - около 30 милиона лева. По тези договори е осъществено зимно поддържане за миналия сезон. Стойността общо за цялата страна е около 140 милиона лева. През останалото време, Агенция „Пътна инфраструктура”, в разрез с предмета на договорите, е осъществяла и текущи ремонти, т.е. кърпене на дупки, каквито по тези договори не може да се възлагат. И това, което разпоредихме ние, е да не се извършват такива дейности в разрез с нарушението на закона, а да се изчака сключването на новите договори за текущ ремонт”, заяви министър Цеков.