"Трудно се пътува към морето, защото магистрала "Тракия" отдавна е изчерпала капацитета си да бъде основна артерия през летния сезон. Тази магистрала с трите си ленти не може да поеме трафика към морето. Отдавна е следвало да бъде планирано изграждането на нови платна, затова в момента инициираме процедури за планиране, проектиране и изграждане на допълнителни платна", заяви в предаването "Още от деня" регионалният министър Андрей Цеков.
Той поясни, че в бюджета винаги е имало пари за ремонт и за изграждане на нова пътна мрежа.
"В момента в бюджета на министерството са заложени около 2,5 милиарда лева за строителство и основни ремонти на републиканската пътна мрежа", каза министърът.
По думите му е осигурена част и за текущи ремонти.
"Предостатъчно са средствата. Проблемът никога не са били парите, а проектната готовност, планирането и контрола", допълни Андрей Цеков.
Той поясни, че се е породило съмнение след припряни действия от страна на служебния кабинет, когато бившото ръководство на Агенция "Пътна инфраструктура" се е опитало в рамките на 2-3 дни да издаде решения за избор на изпълнители за пътна поддръжка в следващите 4 години на стойност над 4 милиарда лева.
"Заради това назначих одит на обществените поръчки, който констатира предпоставки за незаконосъобразно и неефективно разходване на тези пари", подчерта регионалният министър.
Андрей Цеков е категоричен, че субективен критерий не трябва да има.
"Проблемът е, че в страната ни няма обезпечена инвестиционна програма", каза още регионалният министър.