Днес решение на Министерски съвет бе приет доклад за оздравяване и дигитализация на "Български пощи". "Български пощи" са в много тежко състояние и планът за оздравяването и дигитализацията им трябваше да се случи по-рано. Първата крачка е временна държавна помощ, като ще увеличим капитала на дружетсвото с 50 млн. лева. Изготвяме и план за преструктуриране на дълговете на "Български пощи". По този план работим с ББР. Към момента само от лихви "Български пощи" губят по 7-8 млн. лева годишно. Целта ни е също така "Български пощи" да навлявзат много по-сериозно на полето на куриерските услуги.
Това обяви на брифинг след заседанието на МС министърът на транспорта Христо Алексиев.
"Втората важна новина е, че днес обявихме и процедура за наем на оперативен лизинг на два медециснки хеликиоптера. Хеликоптерите ще включват пълно оборудване. От средата на тази година трябва да можем вече да имаме два напълно подготвени и работещи медицински хеликоптери. Срокът за подаване на оферти е 4 май. Двата хеликоптера ще дойдат с обучени пилоти, най-вероятно чужденци. Такава е офертата. Ясно заявихме, че медицинските хеликоптери са абсолютен приоритет на държавата. Тази дейност ще бъде напълно безплатна за хората и държавата си влиза в ролята. Тази процедура е най-бързият начин да имаме медицински хеликоптери. Медицинските екипи са избрани и се обучават. Работи се и по площадките в болниците. Поръчката е обявена за две години плюс една, ако има някакво забавяне. Идеята е да имаме подготвени екипи, когато дойдат нашите медицински хеликоптери", разкри Алексиев.
"Сайтът за цените на храните е готов. търговските вериги са съгласни да публикуват своите цени. Така ще се помогне на гражданите да преценяват къде да пазаруват. Ще се публикуват цените на 50 продукта. Предвижда се в петък да представим сайта и от другата седмица търговските вериги да почнат да публикуват цените си. Това ще доведе до по-голяма конкуренция и натиск за сваляне на цените. Идеята ни е да се публикуват най-ниските цени, а не тези на промоциите. Предвиждат се санкции, ако публикуваните цени не отговарят на тези в магазина. Всичко е на доброволна основа и всеки сам ще преценява дали да публикува цените си. Към момента имаме съгласие от големите търговски вериги", завърши Христо Алексиев.