Новаков категоричен: Нямам съмнение, че ще победим ПП

Пресцентър ГЕРБ
share

Доста наситена програма има Европейският парламент и все теми, които засягат България. От една страна е забраната на автомобили с бензин и дизел от 2035 година, а от друга страна е гласуването за отпускането на България на ресурс в размер на половин млрд. евро за подпомагането на енергийно бедни домакинства и за възобновяеми енергийни източници. Продължаваме и с транспортните теми - с внасянето на подписката за премахване на опашките по границата. И това само в рамките на два дни. Това заяви в специално интервю за novini.bg евродепутатът Андрей Новаков.

Попитан за опашките по границите, Новаков каза, че не е нормално между две европейски държави, европейски камиони с европейска стока да чакат два дни, за да преминат. "Няма причина това да се случва, освен слаба организация. Няколко пъти се е видяло, че проверките дават временен резултат - оправя се преминаването, изчезват опашките и след две седмици - те отново са там. Но, ако се заложи един общоевропейски стандарт и инициативата дойде от Брюксел - то тогава подходът ще бъде друг и затова стартираме от тук. Подписите са събрани в цяла България, но решението трябва да дойде от Брюксел. Искаме в рамките на 60 секунди да бъде извършена изцяло обработката на документите на камионите, ако някой има проблем - то той да се дръпне встрани и да не пречи на опашката", обясни той.

Новаков внесе в ЕП над 44 000 подписа срещу опашките по границите

Новаков е категоричен, че това може да стане с повече хора, повече гишета и по добра организация, както и чрез достъпна технология, която разпознава номерата на камионите и още щом е влязъл на територията на ЕС - се знае кой кара, какво кара и с какви документи се кара. Тогава е достатъчно само да се спре този камион и да се свери щофьорската книжка, личната карта и документите на самия товар - и да се пусне да преминава. Същото трябва да се случи и от другата страна в Румъния. "Няма причина на една европейска граница да има гишета от двете страни. Може да има обща проверка и по-добра организация на границите, не е необходимо да се връчват глоби от КАТ на границата - може да се връчват навсякъде из страната, не е необходимо и ТОЛ-полицията да глобява  - това също може да се връчва навсякъде из държавата, така че да не се образуват опашки.Защото това трови живота на шофьорите и те напускат работа поради тази причина, но и коства по 200 евро на ден на собственика на фирмата за стоенето на тази граница, защото плащаш лизин на камиона, гориво и заплата, а губиш време, в което този камион не изкарва нищо. В крайна сметка се трови и живота на хората, които живеят и в Русе, и във Видин, и в Петрич, и в Сандански. Просто пречат тези опашки. Трябва да се реши този въпрос" , категоричен е той.

Запитан дали чисто технически имаме тази възможност, той заяви, че не е голяма трагедия, ако се наемат още 10 души и 5 гишета и се купи технологията, която да разпознава кога е минал камионът границата и дали има пломба. Технологията не струва, със сигурност, милиони, смята той.

Що се отнася до това дали този проблем няма да се реши с влизането на страната ни в Шенген, Новаков е на мнение, че това е най-лесното да се каже, но той прави всичко сега, защото зависи от него.

"Дай Боже да имаме редовно правителство и то да приеме за приоритет да вкара България в Шенген - още по-добре, но до тогава и аз и моите колеги трябва да направи всичко възможно да решим проблемът с чакането по границата, който тормози толкова много хора", каза той.

"Вече ме е страх да говоря за светлина в тунела по повод Шенген, защото обикновено се оказва влак и  това, което знам е, че по-скоро има възможност да започне да се обсъжда по време на испанското председателство, а не на шведското и затова е много важно по това време да имаме редовно правителство, което да може да отиде и да преговаря и да изисква. Нещо, което не се случва към момента. Важно е да останем заедно с Румъния, защото ако ни отделят и влезе само Румъния - това ще е най-ниското ниво до което страната ни е падала някога. Към момента ми се струва, че тази вероятност е отминала, но не бива да има подобни амбиции", заяви още евродепутатът.

Що се отнася до предстоящите избори, той заяви, че колегите му от Благоевград (бел. ред. Новаков е координатор там на ГЕРБ) са по-амбицирани да покажат, че не може да се продължава по този път и колкото по-добър резултат постигнат, толкова по-сигурно е, че България ще има редовно правителство. "Това е нашата цел и конкретно за Благоевград работим в посоката да имаме един депутат повече. Хубаво е, че запазихме и броя на мандатите - 11, защото имаше вероятност при новото преброяване те да станат 10. Благоевград е много важен регион в България и трябва да бъде добре представен.

Нямам съмнение, че ще победим "Продължаваме Промяната" в Благоевград, защото последният път имахме 15% разлика и би било добре да си я запазим и дори да я увеличим", смята Андрей Новаков.

Попитан от екипа на novini.bg какви ще бъдат основните им послания и как ще мотивират хората в България, които са изморени от избори, Новаков отговори, че разчитат много на личния контакт на хората в листата с избирателите. През три месеца сме там и обясняваме на хората какво трябва да се случи с държавата, очевидно това е подход, който работи. Също така разчитаме много и на сътрудничеството си с медиите чрез които можем да стигаме до повече хора.

Запитан дали името на Владислав Горанов и списъка "Магнитски" ще нанесат цялостно някакви щети за ГЕРБ, Новаков отсече: Не мисля!

"Познавам го, комуникирал съм с него и по служебни въпроси и вярвам, че той ще си защитава правата по надлежния ред и не мисля, че той би оказал репутационна щета на партията. Разбира се, това е сигнал, който трябва добре да разчетем. Ако това е единственото, което опонентите ни ще използват, мога отсега да им кажа, че няма да свърши работа. Хората знаят на какво сме способни и теорията издиша, че ГЕРБ са тежали на България, за да се развива по-добре, защото не сме в управлението от две години. Е, развихме ли се по-добре, запита той.

По материала работиха Галя Георгиева и Калина Христова

 

Водещи новини

Още новини