Жестоки намаления очакват ученици и пенсионери в обществения транспорт

Bulphoto/архив
share

40% по-евтини карти за обществен транспорт за пенсионерите, 70% намаление за учениците и безплатно пътуване на децата до 10 години.

Това ще гласува Министерски съвет следващата седмица като част от мерките срещу високите цени на горивата, заяви пред БНТ вицепремиерът по икономическите политики и министър на транспорта Христо Алексиев.

Той отечете, че в момента цените на горивата у нас са най-ниски не само в ЕС, но и в цяла Европа и изтъкна, че това е плод на целенасочени усилия на служебното правителство.

Какви са цените на горивата в държавите до България?

"На ежедневна база получавам информация на цените на горивата в България и всяка седмица правим анализ на цените на борсите и тези в другите държави. От август отчетливо има тренд само в посока надолу. През август цените на горивата у нас не са били най-ниските в Европа, например били са по-високи от тези в Сърбия и Унгария", посочи той.

Не е ясно, обаче, дали този тренд ще се задържи като зависи от усилията на всички във властта. Алексиев коментира, че решението на Народното събрание да забрани износа на продукти от руски петрол създава риск за повишаването на цените на горивата у нас, както и за затварянето на рафинерията.

"Въпреки анализите, дадени на Народното събрание, то прие закони и решения, които създават рискове за повишение на цените и за спиране на работата на "Лукойл". Не беше нужно народните представители да приемат закони, които са по-рестриктивни от изискванията на ЕК, а тези компромиси от страна на ЕК са направени точно заради това, България, като най-бедната страна в ЕС, да се възползва от дадената дерогация. Затова не виждам логиката на народните представители защо трябваше да подходим толкова стриктно в случая", каза вицепремиерът по икономическите политики.

Според него държавата не е готова да поеме контрола на рафинерията при нужда, но след решението на парламента, правителството работи и по този сценарий.

"Говореше се за държавна компания, която да поеме контрола на горивата и нищо не се случи - само пари се изхарчиха две години. Да поемеш целия процес по снабдяване със суров петрол, неговата преработка и дистрибуция, нова е много тежък процес, защото не е само работа на "Лукойл" по преработката на суров петрол. Има и много сложна система и логистика за снабдяване и дистрибуция. За подобно решение трябва подготовка и се видя, че държавата няма подобен ресурс и познания, но след като е прието от Народното събрание, ние работим и по този сценарий", заяви Алексиев.

Водещи новини

Още новини