Факт е първата автомагистрала с нулеви въглеродни емисии

  • 02 януари 2025 20:53

  • 1265
  • 4
Факт е първата автомагистрала с нулеви въглеродни емисии
© YouTube

Първата автомагистрала с нулеви въглеродни емисии вече е налице – тя се намира в Китай.

Трасето е дълго 152,7 километра и свързва Жинан с Хъфей.

Магистралата Жинан-Хъфей (G35), един емблематичен проект на Китай за изграждане на т.нар. зелена инфраструктура, вече е отворена за движение. Това е първата магистрала с нулеви въглеродни емисии в Китай и ключов крайъгълен камък в устойчивия транспорт.

Превозни средства без шофьор по българските пътища? Според Николай Рашков - технологията ще успее да навлезе сравнително бързо

Трасето разполага с осем ленти с допустима скорост 120 км/ч, като има и три обслужващи зони, две зони за паркиране и 10 тол-станции. Зелените характеристики в проекта включват системи за възобновяема енергия, енергоспестяващи мерки за намаляване на въглерода и интегрирана система за контрол с нулеви въглеродни емисии.

Тук са интегрирани разпределени системи за слънчева енергия, малки вятърни турбини, геотермални термопомпи, модули за съхранение на енергия, сгради с почти нулево потребление на енергия, микроосветление и много зеленина за поглъщане на въглерода.

Властите изчисляват, че магистралата ще отделя 13 600 тона въглерод годишно, но очакват технологиите за чиста енергия да компенсират емисиите с 22 500 тона годишно, което води до нетно намаление от 9 000 тона годишно. Слънчевите панели, инсталирани на сградите на обслужваните зони, станциите за зареждане, входните рампи и насипите, включват фотоволтаични масиви, които да зареждат електрическите превозни средства, като същевременно генерират 33 GWh електроенергия годишно за подаване към електро-мрежата.

Магистралата също така интегрира малки вятърни турбини, геотермални термопомпи и разпределени системи за съхранение в обслужваните зони с общ капацитет за съхранение на енергия 18 MWh. Сградите около магистралата са изградени на принципа на нулевовъглеродните или почти-нулевовъглеродните постройки. Богатото растително покритие е красиво, но по-важното е, че подобрява улавянето на въглерод.

Енергия денем и нощем: Китай пусна в експлоатация най-мощната хибридна слънчева електроцентрала

Начинанието е дело на местната компания Shandong Hi-Speed Group (SDHS). Тя управлява хиляди километри магистрални активи с усъвършенствана технология за проследяване, използвайки алгоритми за разпознаване на номера на автомобилите и прецизна локализация. Това позволява наблюдение в реално време, инспекции и поддръжка чрез интелигентна операционна платформа, пише technews.bg. 

Последвайте канала на

Теодора Павлова
1265 4

Свързани новини

Коментари 4

Добави коментар
Гошо

2025.01.03 | 04:27

4
Добре че бяха БЕТАЛ иначе щяха да видят те магистрала с зарядни
Укросвинята е мръсно и подло животно!

2025.01.03 | 03:18

3
Целия свят мрази украинските фашисти!
СМЪРТ ЗА ОКУПАТОРА САЩ!

2025.01.03 | 02:30

2
Империята на ЗЛОТО сащ, трябва да бъде унищожена! Всички мразят ОКУПАТОРА сащ!

2025.01.02 | 21:49

1
Бях почти импотентен и сега го правя в продължение на 3 часа без прекъсване и той е като камък, освен това дори се е увеличил с няколко сантиметра, това е мега готино нещо-----➤➤➤ use.my/testo

Добави коментар

Водещи новини