Министър Шишков възложи на АПИ да започне подготовка на конкурси за зимно почистване

Булфото
share

Възложено е на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) да започне подготовка на конкурси само за зимно почистване. Това каза служебният министър на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков на брифинг, на който представи своя екип и приоритетите на ръководеното от него министерство.

По думите му това е направено и те са качени на сайта на АПИ. Целта е в кратки срокове да се осигури зимното почистване по законов начин.

Според служебния министър бившето ръководство на АПИ е направило опит да остави държавата в невъзможност да осигури зимното почистване с цел да бъдат удължени договорите за текущите ремонти, които вече веднъж са били удължени.

"Друго обяснение аз нямам", заяви арх. Шишков.

Проектирането и възлагането на основните ремонти на пътищата също е една от основните задачи като приоритет на МРРБ, изтъкна служебният министър. Ще започне да се работи за това да се намери законова норма и за възлагане на основните ремонти, за да се осигури поддръжката на пътищата в друг порядък.

Министър Иван Шишков представя екипа и приоритетите на МРРБ

В последните дни от МРРБ са направили инспекция на АМ "Хемус". От проверката на строителството на 1-ви и 2-ри лот на магистралата е станало ясно, че по нея не се строи от последните 6-7 месеца. 

Служебмият регионален министър обяви, че ще се намерят средства за довършването на лотовете 1 и 2 на магистрала "Хемус", по които не се работи от Нова година насам.

По думите му може да се наложи да се размести бюджетът на АПИ, в който има предвидени пари и за ново строителство, освен за текущ ремонт и поддържане на пътната мрежа и за основни ремонти, каза той при представянето на екипа и приоритетите си. АПИ е второстепенен разпоредител на бюджетни средства към МРРБ и според шефа на управителния й съвет Иво Иванов това позволявало вътрешно разместване на парите в рамките на бюджета на агенцията за 2022 г. 

Регионалният министър Шишков инспектира строежа на АМ "Хемус"

Арх. Шишков каза още, че очаква ръководството на "Автомагистрали" ЕАД да му представи доклад за състоянието на ремонтите на тунелите по "Хемус" - "Витиня" и "Ечемишка", за които преди два дни също установи, че не се работи. В отговор на въпрос за ръководството на "Автомагистрали" той каза, че ако не му представят такъв доклад, може да смени ръководството. За първите десет дни на служебното правителство той вече подмени ръководствата на АПИ и на "Българския ВиК Холдинг". 

Друг проблем има при АМ "Струма", където е било установено проблемното свлачище преди тунел "Железница". Към днешната има изработен само идеен проект. Тунелът най-вероятно ще бъде готов след месец-месец и половина, ще се търси начин да се пусне движението при свлачището поне в едната лента.

Проверени са ремонтите на тунелите "Витиня" и "Ечемишка".

"За големите инфраструктурни обекти мога да кажа, че сме намерили тъмнина в тунела", заяви още Иван Шишков.

Според него отговорни са и от ръководството на държавното дружество "Автомагистрали". Затова ще се иска коментар от тях в тази посока, защото те, освен че са официален строител на АМ "Хемус" и на скоростния път Ботевград-Видин, ремонтират и тунелите.

Шишков възнамерява също така да описка от КАТ да ограничи скоростта на движение по "Тракия" между пътен възел Зимница и Стара Загора, където състоянието на активните ленти за движение е много лошо.

Той проверил и установил, че този участък за съжаление вече не е в гаранция и ще се наложи да се први основен ремонт, който няма вече как да се прави тази година, тъй като тепърва трябва да се обяви обществена поръчка. 

Служебният регионален министър съобщи, че ще проведе среща с областния управител на Велико Търново, заради проблеми с водата в община Свищов. Той добави, че ВиК дружеството във Велико Търново е едно от малкото, които не са във ВиК Холдинга.

Община Свищов обяви бедствено положение заради безводието

Според арх. Шишков холдингът има възможност да инвестира в различни проекти. В област Велико Търново обаче проблемът е, че самото ВиК дружество не желае да бъде част от ВиК Холдинга.

Шишков уточни, че те са свързани с все по-лошата инфраструктура и лошото състояние на водопроводната и канализационната мрежа. Освен това повишаващата се цена на електроенергията също е един от основните фактори за ръст в цената на водата.

Служебният регионален министър обясни, че той може да  финансира и да започне проектирането и изграждането на фотоволтаични електроцентрали за собствени нужди. Това ще понижи цената на тока там, където тези електроцентрали са изградени. Според служебния министър това е напълно възможно, защото ВиК дружествата разполагат с нужните терени за изграждането им и освен това обикновено наблизо до помпените станции има трафопост.

Водещи новини

Още новини