500 млн.лв са предоставени за ремонт на малки пътища по ОП "Регионално развитие". С тези пари могат да се възстановят 800 км. Фирмите играха с ниски цени и кратки срокове. Това заяви пред БНТ министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова.
Това обаче не означава, че няма да се съблюдават строго и сроковете и цените. Това е причината и за прекратяването на вече трети договор за изграждане на отсечките. Първите два договора бяха в областите Велико Търново и Търговище, сега е прекратен и договора на „Пътстрой“-Смолян за пътя Смолян-Пампорово-Стойките, категорична е Павлова.
Има голям интерес от фирмите за ремонт на виадуктите. Беше удължен срока с десет дни за подаването на офертите. За тези ремонти кабинетът отпусна 43 млн. лв. Първоначално проявиха интерес 10 фирми, сред които български и чуждестранни, съобщи регионалният министър. Първоначалният подбор ще бъде на базата на опита, който притежават фирмите, а ремонтите ще започнат през есента. Тогава фирмите трябва да започнат обследвания по време на самото възстановяване. На този етап средствата стигат за трите съоръжения по „Хемус“ и „Тракия“. Минимумът обаче е 60 млн.лв за подобни съоръжения, посочи Павлова. 60 млн.лв ще струва и участъкът по АМ "Тракия" между Пазарджик и Ихтиман.
80% от пътната мрежа в България е втори и трети клас. Това са и настилките, които са в най-тежко състояние, изтъкна регионалният министър. Затова трябва да се следва принципа на Мечо Пух при финансирането „колкото повече, толкова повече“.
По-добре е да има построени пътища, а не да се съревноваваме кой колко е направил. Така Лиляна Павлова отговори на въпроса дали ГЕРБ са строили повече магистрали от кабинета на Сергей Станишев.