Парламентът прие на второ четене промени в Закона за търговския регистър и регистъра на юридическите лица с нестопанска цел.
Предвижда се от 1 януари 2022 г. заявленията за обявяване на годишните финансови отчети и годишните доклади за дейността в Търговския регистър към Агенцията по вписванията да се подават по електронен път. Отпада и задължението за внасяне на държавна такса за обявяване на годишните финансови отчети и годишните доклади за дейността.
С измененията се цели намаляване на административната тежест върху бизнеса и се създава правна възможност за реализирането на Централизирана административна информационна система посредством въвеждането на "Единна входна точка". Въвеждането й ще осигури интеграция на информационните системи и комплексно използване на данните от Националния статистически институт, Националната агенция за приходите и Агенцията по вписванията, като по този начин заявителите ще се разтоварят от задължението да подават отчетите на три различни места.