Аз съм човек, който знае как се носи отговорност. За мен оставката е най-малкото нещо, което мога да направя в създалата се обстановка. Странното е, че изведнъж толкова много започна да се иска моята оставка. Вторачването в оставката на един министър не решава проблемите. За мен не е проблем да поема отговорност, но много по-важно е какво правим за решаването на проблемите с водната криза в Перник, с превозвачите. Това дали аз трябва да си подам оставката, може да го прецени един човек и той се казва Бойко Борисов. Ако той прецени, че не съм се справила, категорично съм готова да се съобразя с неговото решение.
Това каза в предаването "Още от деня" по БНТ министърът на регионалното развитие Петя Аврамова, която коментира зачестилите искания за нейна оставка във връзка с водната криза в Перник и недоволството на превозвачите от ТОЛ системата. "Последните дни чух много издадени присъди по медиите. Всеки раздава присъди за водната криза в Перник. Аз искам да изчакаме проверките на компетентните органи. Нека прокуратурата се произнесе за язовир "Студена". Аз днес дори чух вицепремиер да казва, че язовирът е бил източен заради ремонтни дейности. Това категорично не отгаваря на истината и не мога да си представя, че човек от правителството говори такива неща. Ремонтът на язовирната стена е напълно приключил през 2018 година и не е имало източване. Ако не беше извършен цялостно този ремонт, сега нямаше да си говорим за язовир "Студена". Всички документи, с които ние разполагаме, показват, че този ремонт е качествен. В страната на воден режим са предимно малки населени места, като това се дължи на замръзване на водопреносната мрежа, на а не на проблеми с язовири. Няма язовирен апокалипсис в България", категорична бе Аврамова.
Тя говори и по темата за ТОЛ системата, след като днес стана ясно, че превозвачите стягат национален протест на 13 януари. "В България всички се упражняват да говорят, че трябват реформи. Когато обаче някой тръгне да прави реформи, всички изведнъж стават недоволни. ТОЛ система е една необходима и важна реформа за България. Целта е всеки, който ползва и руши повече, да плаща повече. ТОЛ системата е обсъдена с превозвачите. Чули сме всички техни искания и предложения. Отстъпките, които направихме към тях, са доста сериозни. Не може да се сравнява структурата на пътищата в България с други европейски държави само по сухи цифри. Нещата са много различни. Ясно е, че има нужда от сериозно финансиране на ремонтите на пътища. Всеки ден получавам писма от кметове на различни населени места. Ако се съобразим с всички искания на превозвачите, това означава да събираме средства колкото от винетките, а целта не е това. Трябва да бъдем разумни", призова министър Петя Аврамова.