Омбудсманът Диана Ковачева изпрати препоръка до прокуриста на ВиК - Перник с настояване да бъде отворена гореща линия за сигнали на гражданите, свързани с водната криза, както и да се спазва стриктно обявения воден режим. Освен това доц. Ковачева настоява да получи отговори на въпросите си, зададени още на 15 ноември т.г., по които обаче и до момента няма обратна информация. Това съобщиха от пресцентъра на Омбудсмана на Република България.
В писмото си омбудсманът пита:
Какви са действителните причини за недостига на вода в региона;
- при определянето на воден режим направена ли е оценка на въздействието му върху предоставянето на други жизненоважни и обществени услуги, които ще бъдат засегнати от това;
- какви мерки са планирани за преодоляване на критичната ситуация и за недопускане на подобни проблеми за в бъдеще.
Междувременно, пише доц. Ковачева, в институцията постъпиха жалби и сигнали на граждани, в които се излагат следните проблеми:
1.Неспазване на обявения воден режим в кв. Ралица и кв. Църква на гр. Перник, гр. Батановци и др.;
2.Трудно свързване с обявения национален телефон на сайта на ВиК оператора – 070016751, за подаване на сигнали и оплаквания;
3.Затлачване на язовир „Студена“ с наноси.
По повод на този сигнал доц. Ковачева препоръчва да бъде извършена проверка и преценена необходимостта от почистване на язовир“Студена“, с оглед факта, че стопанисването, поддържането и експлоатирането на всички съществуващи и бъдещи публични активи е възложено на „ВиК“ ООД гр. Перник.
„Гражданите смятат, че към настоящия момент по-лесно може да се реализират съответните мероприятия по почистване на дъното, тъй като нивото на водата в язовира е ниско“, допълва доц. Ковачева.