Карлос Контрера: Не бива да се дава крачка назад за нощния градски транспорт

ВМРО
share

На днешната сесия на Столичния общински съвет съветникът от ВМРО и председател на групата „Патриоти за София“ Карлос Контрера излезе с остра позиция по отношение на доклада за допълнително финансиране на транспортните оператори. Карлос Контрера изтъкна, че преди два месеца, когато от ПГ на „Патриоти за София“ направиха предложение да бъдат отпуснати 4 млн. и 100 хил. лв. допълнително за транспортните оператори, някои хора изложиха аргументите, че няма нужда от повече финансиране.

Странно, сега – два месеца по-късно, нуждата от допълнително финансиране в този бранш е налице. От „Патриоти за София“ казват, че съответно ще е нужно да бъде изготвена нова икономическа рамка на транспорта, защото тези средства, които сега ще се отпуснат на двете дружества, очевидно ще променят и цената на км пробег, която се разплаща на оператора.

По отношение на желанието на синдикатите да бъде премахнат нощният градски транспорт Контрера се обяви против и призова да не се поддава Общината на тези провокации, защото това е едно разумно решение.

Ето и пълния текст на обръщението на Карлос Контрера:

Уважаема госпожо кмет, Уважаеми колеги, Вероятно този доклад ще бъде подкрепен със значително мнозинство и с консенсус. Не знам защо се плъзнахме в руслото да коментираме един или друг синдикат. В крайна сметка за нас, като Общински съвет, важен е градският транспорт като система. Неоспорим факт е, че претенциите на работещите в системата на Обществения транспорт в София датират отдавна. Стъпката, която се прави за изравняване на заплащането на щатовете между двете дружества, отдавна беше искана. Сега се дава положителен отговор на тази стара претенция. Ясно е, че увеличението на заплатите всъщност е мярка, която има за цел да обезпечи транспортните оператори откъм кадрови потенциал. Но тук трябва да кажем нещо много важно.

Ние, като Община, не може да се конкурираме с големите транспортни фирми - основно говоря за тези, които са с тежкотоварните камиони, които дават много по-високи заплати и много трудно Общината, колкото и да дофинансира със средства от общинския бюджет, ще достигне една заплата, която получава един шофьор на тежкотоварен камион за международен превоз или вътре в страната. Което означава, че освен финансови стимули ние трябва да разсъждаваме и във някаква друга посока, свързана с това да задържим не само водачите на автомобилите, шофьорите, не само ватманите, но и останалия експлоатационен персонал. Защото във внесения доклад, поне така го разбирам аз, не става дума за монтьорите. Имайте предвид, че това са специалности, които също са дефицитни на пазара. Трябва да изследваме и този въпрос и без да бързаме или без да го забравяме да потърсим адекватно решение. Да, възможността за осигуряване на евтини жилища е една възможност не само да задържим служителите и работниците, но и да привлечем нови такива. Но тук има и един друг аспект. Да си направим преглед на персонала в общинските дружества.

По отношение на разпределението - колко хора работят в администрация и колко хора са заети с пряката дейност на тези дружества, там бихме могли да търсим резерва. Това е препоръка. Що се отнася до конкретната цифра, която е записана в доклада, факт е, че ние от групата на „Патриоти за София“, през януари Ви предложихме корекция в икономическата рамка с подобна сума. Ние предложихме 4 млн. и 100 хил. лв. да се отпуснат допълнително за транспортните оператори. Тогава аргументът беше, че е достатъчно и няма нужда.

А през март месец гледаме този доклад и се вижда, че нуждата е очевидна. Не ни послушахте тогава, в резултат на което се налага да водим този дебат. Трябва да се каже и нещо друго. Приемайки този доклад, сега ние трябва да изменим икономическата рамка на транспорта, защото той очевидно променя параметрите на решение на Общинския съвет, взето и влязло в сила. И в този смисъл апелирам към членовете на транспортната комисия да седнат и наистина да внесат един доклад за актуализация на икономическата рамка, защото тези средства, които сега ще се отпуснат на двете дружества, очевидно ще променят и цената на км пробег, която се разплаща на оператора. И ако ние не си актуализираме икономическата рамка за обществения транспорт ще изпаднем в противоречие със собствените си решения. Това задължително трябва да се случи. В заключение съм длъжен да кажа следното нещо.

Чух претенции на синдикатите да се отмени решението за нощен транспорт. Нашата група е категорично против ние да се поддаваме на подобен натиск и искания. Да, оптимизация на линиите, анализ, промени, но в никакъв случай да даваме крачка назад от това разумно решение, което взехме миналата година за въвеждането на нощен транспорт. Бих желал и да получим гаранции, че няма да се стигне до намаляване на интервалите на движение, защото в доклада на кмета е записано „оптимизирани транспортни графици“.

Държа да отбележа, че ще бъдем против да се разреждат курсове по линии. Особено автобусни линии. Благодаря Ви.

Водещи новини

Още новини