Ако не бъде избран изпълнител по заложената процедура за тол системата, ще трябва да се прилага алтернативен вариант. Много е важно системата да бъде изградена. Това каза в сутрешния блок на БТВ министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски.
Ако процедурата продължи да бъде в постоянен режим на обжалване, държавата ще се намеси, подчерта той.
Тол системата е част от общия план за стабилизиране и устойчивост на транспорта, заяви министърът.
Има доклад на Световната банка, че ако се промени винетната система на таксуване на превозни средства над 3,5 тона, приходите биха били не по-малко от 1 млрд. лв. на година за съответната държава, посочи Московски.
Между 8 и 10 пъти по-малко плаща един камион, който преминава през България, в сравнение с други страни в Европа, уточни той.
Министърът изтъкна, че над 50% от трафика у нас е транзитен. Един камион прекосява България по най-натоварения трафик с еднодневна винетка за 10 евро. Същият камион в Сърбия плаща 70 евро, в Унгария – 84 евро, в Словакия – 101 евро, в Австрия – 115 евро, а в Германия до Хановер - 95 евро, което е средно между 8 и 10 пъти повече в сравнение с нашата страна, изчисли Московски.
Той уточни, че голяма част от подвижния състав на БДЖ е на повече от 40 г. Желанието ни е есента да стартира процедура по закупуване на нови влакове, заяви транспортният министър.
По думите му концесията на летище София е прозрачна. Няма смисъл да правим концесията мръсна дума. Концесията е един от добрите инструменти в държавата да влязат свежи инвестиции, каза още Ивайло Московски. Той уточни, че само за първите седем месеца на 2017 г. приходите от концесионни такси са 32 млн. лв.