Московски: Тол системата ще носи по 1 млрд. лв. годишно

БТВ
share

Ако не бъде избран изпълнител по заложената процедура за тол системата, ще трябва да се прилага алтернативен вариант. Много е важно системата да бъде изградена. Това каза в сутрешния блок на БТВ министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски.

Ако процедурата продължи да бъде в постоянен режим на обжалване, държавата ще се намеси, подчерта той.

Тол системата е част от общия план за стабилизиране и устойчивост на транспорта, заяви министърът.

Има доклад на Световната банка, че ако се промени винетната система на таксуване на превозни средства над 3,5 тона, приходите биха били не по-малко от 1 млрд. лв. на година за съответната държава, посочи Московски.

Между 8 и 10 пъти по-малко плаща един камион, който преминава през България, в сравнение с други страни в Европа, уточни той.

Министърът изтъкна, че над 50% от трафика у нас е транзитен. Един камион прекосява България по най-натоварения трафик с еднодневна винетка за 10 евро. Същият камион в Сърбия плаща 70 евро, в Унгария – 84 евро, в Словакия – 101 евро, в Австрия – 115 евро, а в Германия до Хановер - 95 евро, което е средно между 8 и 10 пъти повече в сравнение с нашата страна, изчисли Московски.

Той уточни, че голяма част от подвижния състав на БДЖ е на повече от 40 г. Желанието ни е есента да стартира процедура по закупуване на нови влакове, заяви транспортният министър.

По думите му концесията на летище София е прозрачна. Няма смисъл да правим концесията мръсна дума. Концесията е един от добрите инструменти в държавата да влязат свежи инвестиции, каза още Ивайло Московски. Той уточни, че само за първите седем месеца на 2017 г. приходите от концесионни такси са 32 млн. лв.

Водещи новини

Още новини