Развитието на жп транспорта навсякъде по света зависи от политиката на правителствата за развитие на сектора. От нея зависи какво ще бъде мястото му в транспортната система, дали този транспорт ще бъде приоритет или ще бъде даден превес на пътната мрежа и автомобилния транспорт. С действията си преди 2009 г. дадохме на жп транспорта перспектива до 2017 г. с ясни ясни цели и ясни параметри, които трябва да се постигнат.
Това заяви по време на парламентарния контрол депутатът от БСП и бивш министър на транспорта Петър Мутафчиев.
"Безспорно кризата оказва своето влияние, но се вижда, че жп транспортът не е приоритет на управляващите", добави Мутафчиев и попита транспортния министър Ивайло Московски каква е политиката на правителството за финансирането на жп транспорта за периода 2009-2011 г. и дали се предвиждат промени за следващата година.
Московски заяви, че политиката в този период е била насочена към конкретни мерки за подобряване на ефективността в БДЖ и НКЖИ. "Целяхме да направим сектора устойчив чрез мерки за подобряване на ръководството на двете дружества, намаляване на разходите, преструктуриране на персонала, съкращаване на губещи дейности и други. В края на 2010 г. влезе нов договор с НКЖИ за подобряване и развитие на железопътната инфраструктура. От 2009 г. досега средствата от държавния бюджет за железниците постепенно се увеличават, въпреки кризата", каза още транспортният министър.