Московски: Продаваме "Товарни превози" в БДЖ

  • 09 декември 2011 13:54

  • 4992
  • 11
Московски: Продаваме "Товарни превози" в БДЖ
©

Със сигурност ще продадем „Товарни превози” и аз нося отговорност за това. Не ме притеснява по никакъв начин темата с приватизацията.

Това каза на брифинг в парламента транспортният министър Ивайло МосковскиИвайло МосковскиИвайло Московски е министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията в кабинета. На въпрос, свързан с твърдението на опозицията, че „Товарни превози” ще бъдат приватизирани за 200 млн. лв., Московски посочи: "Не искам да коментирам. Не знам на каква цена ще се приватизира „Товарни превози”. Цената ще я определи пазарът и търсенето. Заложили сме достатъчно високи критерии”, заяви той.
Московски заяви, че твърдението на бившия транспортен министър Петър Мутафчиев, че 4 мотриси марка "Сименс" са дадени за резервни части не отговаря на истината.

„Прави се анализ, прави се изчисление по номинал – активите на „Товарни превози” са за около 320 млн. лв. Дали пазарът ще одобри това и накъде ще отиде цената, не мога да кажа. Темата за продажбата има две измерения. Ако подпишем споразумението със Световната банка, което е в размер на 460 млн. лв., това е заем от Световната банка, който тя дава на държавата, а не на БДЖ. Давайки го на държавата, тя трябва да го предостави на дружеството под някаква форма, и тази форма трябва да бъде нотифицирана от Брюксел. За да стане това, БДЖ трябва да осигури собствен ресурс минимум 50% от стойността на този заем. Няма откъде от друго място да дойдат, освен от продажба на „Товарни превози”. Дори да няма такъв заем, за да започне БДЖ да излиза от състоянието, в което се намира, свежият приход на ресурс е единствено тази продажба”, бе категоричен Ивайло МосковскиИвайло МосковскиИвайло Московски е министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията в кабинета, предаде "Фокус".

Последвайте канала на

Константин Тодоров
4992 11

Свързани новини

Коментари 11

Добави коментар
Валери Цветанов Томов

2011.12.29 | 18:25

11
Защо не отидете на Вазов 3 да видите за какво става въпрос един локомотивен машинист изхранва 21 човека администрация а тои обира трохите а сега искат да му намалят заплатата която си изкарва с честен труд позор за господата управляващи и те ще се наядат както всички други и после отново не са виновни за ситуацията в която изпадна железницата тези сме ги слушали господа отново ще си напълните джобовете и ни лук яли ни лук мирисали Знаете ли вие че железницата е грабнака на самата държава защо я унищожавате за да пуснете частни автубуси на някои ваши хора извиняваите но мисля че ще сгрешите вече ще настроите хората които ползват БДЖ тези хора гласуваха за вас как не ви е срам чакахте да спечелите изборите и след това да унищожите железницата защо махнахте Александър Цветков за да е всичко скрито покрито бързо деиствате господа но не забравяите че винаги има възмездие

2011.12.11 | 15:30

10
Значи, продаваме Товарни превози на частник, в същото време ДЪРЖАВАТА взема заем от СБ и съответно го връщат данъкоплатците, а през това време богоизбраният частник печели.
Мариан Петков

2011.12.11 | 15:30

9
Световната банка и нейните закопаващи условия ли е единствения вариант за финансиране? Да продаваш кокошката, която снася златни яйца е повече от тъпо! БДЖ е част от българската държавност и продажбата на тази компания е огромен удар срещу националната ни сигурност. Само крайно глупав човек може да повярва, че БДЖ не може да намери финансиране от други източници! Ако Московски и Дянков не могат (аз смятам, че не искат и да търсят) - да си ходят!
Мда

2011.12.11 | 15:29

8
Егати свинщината честно. Друго какво остана за приватизация, че и него да го унищожат.

2011.12.11 | 15:29

7
Интересното е, че не продават пътнически превози, които са на загуба, а товарни, от които се печели яко ! Това е хора... продадоха ЕРП-тата, та сега всяка седмица от летище София излита самолет с нашите пари за Чехия, а ние сме им дали и последните си стотинки и страната ни мизерства ! Сега някой ще печели и от железницата ни, а ние ще затъваме още повече и тиквата ще реве, че ''НЯМА ПАРИ!!!'' Е, как ще има, като винаги ни управляват алчни изроди, които за някое милионче в джоба ни обричат на вечна мизерия !
Петър

2011.12.11 | 15:27

6
Като носиш отговорност, идвам да ти взема главата, тя не ти е нужна. А след това на всички твои близки, защото такива отрепки са ненужни никому!

2011.12.10 | 12:32

5
Частна железопътна компания има от години.С Румънски локомотиви се извозваха най-редовните и рентабилни товарни влакове - от пътническите полза няма , доказано е.За да има БДЖ, нашите бащи и деди копаха тунелите с кирка и лопата,строяха спирки и гари , локомотивни депа и ЖП Управления , а по късно - електрификация и подстанции.Тази постановка , на която сме свидетели не е от сега,тя е от преди годините на тройната коалиция , но СЕГА и дойде времето да се реализира. Не им вярвайте , каквото и да говорят - всичко е само спектакъл , а синдикатите са само маша в ръцети на управляващите. Всички съкращения започваха от чистачките /с най-ниска заплата/ но никога от Нач. Последните20 г.дори бившите партийни секретари бяха преназначени на ръководни длъжности в същото БДЖ , което уж се променяше, а профсъюзните функционери се задоволяваха с трохите под масата , докато героите от последната стачка бяха съдени и уволнявани. Стачко изменниците станаха инструктори и началници , сега взеха и големи пенсии и се радват на щастлива старост.Това е - шоуто продължава.
6968

2011.12.10 | 02:42

4
4 мотриси марка "Сименс" са дадени за резервни части и не 4 а 6 от които нестава вече нищо.Който невярва да отиде в депо Варна и сам ще се обеди как стоят навън оглозгани
таакаааа

2011.12.10 | 02:41

3
земете прочетете план Ран-Ът има го в нета навсякъде и открийте как Боко Тиквата смело върви по него ,по-смело и от Луканов ,народеца загива поради собственото си невежество и утеха в чаша ракия
12345

2011.12.10 | 02:40

2
Бананова република това е идеята на ГЕРБ

Добави коментар

Водещи новини