Оптимизацията трябва да обхване абсолютно целия сектор в БДЖ, заяви в сутрешния блок на Нова телевизия министърът на транспорта Ивайло Московски.
Трябва да има освобождаване на БДЖ от всички сектори, които носят загуби на дружеството, поясни министърът.
Московски уточни, че няма отказ от Световната банка за заема на БДЖ, тъй като гаранциите за него идват от държавата. Той добави, че министър Симеон Дянков иска дружеството да има възможности да се покрива този заем, за да не го изплаща после държавата.
„Товарни превози също са на загуба“, съобщи Ивайло Московски.
Според него БДЖ не струва повече от 800 млн. лв. „ След като са взети заеми на такава стойност явно са обезпечени с такава номинална стойност“.
„БДЖ съществува благодарение на държавната субсидия. Тя покрива разходите на пенсионери, войници, социално слаби хора, деца“, каза транспортният министър.
„ 20 години дружеството се използвало за абсолютно всякакви цели, включително и политически“, категоричен бе Ивайло Московски.
"Има данни за липса над 1000 вагона от БДЖ през последните 5 - 6 години", заяви още министърът.