Станишев пожела на правителството бърз път към луната

Булфото
share

Чух едно изказване на министър-председателя, че ако имал 3 милиарда излишък, както е имало предишното правителство, е щял да асфалтира пътя до Луната, каза Станишев.

Той поздрави правителството с един цитат с песента „Ticket to the Moon” – „Билет до Луната” - пожелавам на правителството да поемат по този път максимално бързо, което е в интерес на българските граждани. Не знам дали ще стигнат до Луната, но тук в България и на земята не показват особена полза в тази тежка криза, която се плаща като сметка от всеки един българин. За да се похарчи този излишък, трябваше той да бъде събран от предишното правителство. Той се харчеше не за друго, а например за българските пенсионери, които получиха около 345 милиона лева - каза Станишев.

Тези средства се похарчиха и за предсрочно погасяване на българския дълг – бяха похарчени за болници за нова апаратура, които и днес министър-председателят продължава да открива от свое име, той продължава да открива, посочи Станишев.

Искам да обещая, че ако той събере 8,2 милиарда фискален резерв, тогава ние ще асфалтираме Млечния път, за да могат да се разхождат свободно хората от днешното управление - каза Станишев.

Новините, които научаваме, показват абсолютно непознаване на европейските процедури - каза Станишев по повод спестените пари от ОП "Транспорт". Според Станишев - министърът просто не знае правилата на ЕК, че за този програмен период, те имат право да харчат тези средства само за ново строителство.

Според него - това потвърждава, че те не са подготвили никакви нови проекти, които да отговарят на изискванията по ОП „Транспорт”. Той каза, че не може да не коментира още една лъжа на министър Плевнелиев, който тези дни заяви "доста нагло", че са спестили средства от АМ „Люлин”. Станишев припомни, че по договор са били предвидени 137 милиона евро за строителството й, плюс допълнителни разходи около 13 милиона евро.

Изпълнителят е подал 38 иска за увеличаване на парите, от които са били признати само 5 иска, което би повлияло на цената с около 14 милиона.

Според Станишев - очевидно с политически натиск и с договорки с изпълнителя, се позволява, той да поиска оскъпяване на магистралата, което се случва по време на предишното правителство. По време на управлението на г-н Борисов и Плевнелиев, очевидно се оказва натиск върху инженера, който само преди няколко месеца е приел 14 милиона евро, да приеме много по-високи стойности от близо 200 милиона евро, което е с 60 милиона евро оскъпяване, за да може да се изиграе политическият театър - как поевтиняват от 200 милиона евро до 185 милиона.

Правителството нямаше дори куража да поеме отговорност за тази откровена далавера, защото вкараха това оскъпяване в Народното събрание, което бе „узаконено” от ПГ на ГЕРБ. Впоследствие са дадени още 6 милиона евро допълнително, с решение на Министерски съвет. Това е магистрала, която е трябвало да струва – 137 милиона евро, в крайна сметка това е магистрала, която струва 190 милиона евро на българските данъкоплатци с политическата воля на това правителство и на г-н Плевнелиев пряко отговарящ за тези дейности.

Затова сега са принудени, след като очевидно създадоха практика на дъмпингови цени в строителството на магистрали и пътни обекти, което предизвика реакция в Европа, че съзнателно се правят дъмпингови поръчки, които водят до некачествено строителство и го виждаме това със строителството на магистрала "Тракия", сега ще променят методиката, което ще доведе до оскъпяване на бъдещите обекти, които ще се изпълняват. Това показва несъстоятелността на правителството в тази област.

Водещи новини

Още новини