Понятието „черен петък“ за пръв път се появява в Америка през 60-те години на миналия век. Постепенно се превръща в символ за начало на коледното пазаруване. Интересът към него нараства толкова, че дори се налага някои работодатели да пускат служителите си в отпуск. Магазините пък отварят необичайно рано сутрин или дори още в полунощ и се започва наистина лудо пазаруване. Как е у нас в традиционно пазарния петък?
„Няма да го търся изобщо“. Така клиентът Милчо Пановски много кратко обяснява отношението си към „черния“ петък.
Питаме продавачите на зеленчуци дали има промоции на пазара. „Не,защото при нас всеки ден се зарежда и постоянно се менят цените. Не може да обявим „черен петък“ на нещо, на което не знаем утре каква ще му бъде цената. После клиентите да се сърдят на нас, че ги лъжем и че се подиграваме едва ли не с тях“, казва тя.
В града понякога свалят цените, но се оказва, че това въобще не зависи от деня. „Аз го определям като промоция, не е специално „черен петък“ или „черна сряда“, обясни търговецът Калинка Лучникова.