Сблъсък и обвинения за задръстванията в София

Bulphoto/ архив
share

София винаги е била град с много интензивен трафик, но няма как да си затворим очите и да останем слепи за това, че в последните месеци този проблем се задълбочава.

Това заяви пред БНР общинският съветник от ГЕРБ Антон Хекимян преди днешното извънредно заседание на Столичния общински съвет. Общинските съветници от ГЕРБ-СДС внесоха искане за извънредна сесия на Съвета, на която да бъде изслушан кметът Васил Терзиев заради тежкия трафик в града.  

В предаването "Преди всички" Хекимян изброи невралгичните точки и пътните ремонти в столицата. Според него причина за това е неспособността на Васил Терзиев и Борис Бонев да координират процеси и да управляват града.

Зографски от ПП-ДС-СС обясни за задръстванията в София и "златни" ли са антипаркинг колчетата

Той цитира данни на фирми, които се занимават с навигация, според които изминаването на 10 км в София спрямо 2003 г. отнема 6 минути повече:  "Това означава и финансова загуба на всички, които се намираме в трафика, и екологична щета заради замърсяванията, и шум, здравеопазване и какво ли още не, които са съпътстващи процеси на този проблем".

Общинският съветник от ПП - ДБ – СС Бонка Василева определи казаното от колегата ѝ като "лъжи". Тя прехвърли проблема на ГЕРБ като наблегна на презастрояването и некачествените ремонти.  

Зам.-кмет на София: Край! Няма повече частни фирми да правят пътна маркировка и да поставят знаци в столицата

"Не знам те как се събудиха днес и разбраха, че трафикът е проблем – еми проблем е. Проблем е когато не се инвестира в качествен градски транспорт".

Според нея всеки такъв проблем трябва да има трайно решение. За нея такова в случая е качественият и удобен градски транспорт, който да накара шофьорите да оставят колите си в периферията на града и да използват транспорта. "Когато хората отказват да се качат на градския транспорт, когато трамваите и тролеите са разбити машини, няма кой да се качи".

Почти 100% от подвижния състав на наземния градски транспорт е подменен, отговори Хекимян и изказа мнението си, че София има много добър градски транспорт.

Няма анекси на договорните отношения с фирмите, които извършват пътна маркировка, съобщи за друг проблем Бонка Василева.

"Те са искали актуализация на цените, отказват се едностранно от договора и естествено ние възлагаме тази дейност на общинското дружество "Софинвест"", обясни тя.

Според Антон Хекимян обаче управляващите постоянно търсят причини, за да се оправдават с някой или нещо. И попита: "Защо Терзиев и Бонев не са пуснали открити конкурси за пътната маркировка до този момент. Договорите са изтичали. Няма какво да се оправдавате с анекси, защото е било ясно още през януари, че тези договори трябва да бъдат преподписани. Какво разбираме обаче от пресконференцията на зам.-кмета по транспорта на "Спаси София" – че те искат да правят общинска фирма. Значи те целенасочено не са подновили договорите. Те просто са изтекли. Оставиха София заложник няколко месеца да няма пътна маркировка".

Трамваите в София се почистват на ръка, с ракия и лични домашни прахосмукачки

Общинският съветник от ГЕРБ призова столичния кмет да не бяга от отговорност.

Двамата събеседници коментираха и проблемите в столичния градски транспорт. Според Бонка Василева градът няма да остане без градски транспорт. По думите ѝ има системен проблем в този сектор в следствие на "тежко наследство". А за днешното заседание на СОС тя изказа мнение, че това е "един политически фарс".

Водещи новини

Още новини