Гражданскa организация настоява за безплатно метро

share

Метрото трябва да е безплатно, защото инвестициите в него никога не могат да бъдат върнати от билети, заяви Димитър Димитров, представител на граждански инициатива "Метро за гражданите".

Според него само първият метродиаметър струва повече от три милиарда и петстотин милиона лева, а вторият - още 2,5 млрд. лева.

“Тези пари никога не могат да се съберат от билети“, категоричен бе той. По данни на сдружението при 600 млн. пътувания годишно в столичния градски транспорт метрото ще осигурява едва 60 млн. пътувания. Според сдружението има спад от 20% в ползването на метрото през последната година.

“Трамваите са по-евтин и по-добър начин за придвижване в София“, смята той.

Димитров разкритикува плана на метрото. Според него средната скорост по нашите линии е над 30 км в час, а би трябвало да е над 40 км в час. Скоростта е по-ниска, защото метростанциите са прекалено близко - почти на разстояние за трамвайни спирки. Той заяви още, че
самото разположение на станциите не е правилно- първият лъч на метрото е трябвало да минава под Цариградско шосе.

“На автобусните спирки на хотел "Плиска" и на Окръжна болница сега чакат стотици хора, докато на метростанция "Жюлио Кюри" слизат едва 30-40 души, а на спирка "Мусагеница" – почти никой“, обясни той. Според представителите на гражданската инициатива вторият лъч на метрото е можело да се насочи към бул. "България", защото в кварталите наоколо живеят 300 хиляди души, а не към “Лозенец“, защото там живеят 30 000 души.

От "Метро за гражданите" са на мнение,че метростанция №5 на втория лъч на метрото – Лъвов мост, е абсолютно безсмислена, защото следващата - на Централна гара, е само на 600 метра, пише dnes.bg.

Междувременно зам.-кметът на София Любомир Христов обяви, че ще бъдат разкрити няколко нови спирки за осигуряване на пряка връзка на съществуващи автобусни линии с новоизградената втора линия на метрото.

“Ще има транспортна схема за наземния транспорт в началото на следващата година. Дотогава ще се следи потокът на пътниците, за да се установят търсенията на различните видове транспорт", обясни той.

Ще бъде намален интервалът на движение на автобусна линия 74 от 15 на 10 минути. С две коли ще се увеличи трамвайна линия 12 за обслужване на пътниците по бул. "Рожен". С две коли ще се увеличи и трамвайна линия 10 в пиковите часове, тъй като тя ще осигурява връзката до метростанция "Джеймз Баучер".

Ще бъдат разкрити и две двупосочни спирки - на метростанция "Хан Кубрат" за автобусни линии 85, 86 и 150 на бул. "Ломско шосе" между надлез "Надежда" и ул. "Хан Кубрат" и "Метростанция Ломско шосе" за автобусни линии 87 и 150 на бул. "Ломско шосе" на кръговото кръстовище. Любомир Христов потвърди думите на кмета на София Йорданка Фандъкова, че цените на билетите няма да се повишават. По неговите думи мерките, които общината взима, като заплащането на паркирането в центъра на града, отиват, за да се компенсира покачването на цените на горивата.

Водещи новини

Още новини