Някои експерти по движение по пътищата са в потрес от проекта за реорганизация на движението по бул. "Партиарх Евтимий", "Витоша" и "Фритьоф Нансен".
"Не сме против велосипедните алеи и София да се развива като екологично чист град. Не мисля и че по-трудното за някои паркиране назад е проблем. Лошото е, че хора, които дойдоха на власт с обещанието да не правят като предишните, не само ги повтарят, но и ги задминаха, – коментира пред БНР-Радио София Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики. – Арогантността им стигна дотам, че не се замислят дали наистина има нещо неправилно. Не знам как може по такъв начин да бъде съгласуван и одобрен такъв проект. Най-яростно го защитават от Спаси София и измислят какви ли не щуротии само и само да оправдаят това, което са направили. Не знам защо държат на всяка цена този проект да бъде наложен.“
Според Русинова с изпълнението на проекта са нарушени два закона и 6 поднормативни акта. Освен това тя се учудва на монтираните черни колчета, чието светлоотразително фолио не е по стандартите за такива ситуации.
"От праха тези колчета скоро няма да се виждат. Освен това да ми покажат къде е регламентирано велоалеите да бъдат с жълта маркировка. Използването на обикновена боя е недопустимо."
Русинова уточни, че след измерване се е оказало, че нощната светлоотразителност на маркировката е над 10 пъти под нормата. В момента има 2 велосипедни алеи по бул. „Витоша“ – едната е по платното, другата е по тротоара, а пешеходците вървят по пътечка, която е широка само метър.
Диана Русинова каза, че ще бъде внесена жалба в съда и очаква единственото, което може да се направи – да се възстанови последната законна организация на движение по тези улици.