Около 7-8 години цените на таксиметровата услуга в София не са се променяли, а за този период цената на метана е скочила три пъти.
Излиза, че или преди години цените са били прекалено надути, или този бранш компенсира от някъде.
„Най-вече от поддръжката на автомобила, след това плащане на осигуровки и на трето място плащане на данъци”, обясни пред БТВ Емил Игнатов, собственик на таксиметрова компания.
Правилата нарушават и самите шофьори. Стойнев изчисли, че за да плати наем от 40 лв. и 20 лв. гориво, трябва да спечели 60 лв. Останалото остава за самия него. При сметки от 3-4 лв. работи 14-16 часа, за да изкара парите си.
90 стотинки дневна тарифа и левче нощна - само така, според шофьорите, сметките могат да излязат на печалба, предаде БТВ. От фирмите обаче казват, че въпреки рекордните цени на горивата тарифите няма да се променят.
И автобусните, и таксиметровите превозвачи са категорични, че в момента оцеляват на предела. И ако горивата преминат психологическата граница от 3 лв., то за актуализация на цените ще трябва да се мисли със сигурност.
Ако стане 3 лева предполагам, че с 10-15% ще се вдигнат цените на билетите, прогнозира Миролюб Столарски, собственик на автобусна фирма.
В публичното пространство се тиражира информацията, че и маршрутните превозвачи искат вдигане на билетчето, но от Столична община заявиха, че такова искане не е постъпвало.