Клиенти крият касови бележки, за да не плащат

Pixabay
share

От новата година в сила са нови данъчни закони, които бяха насочени главно към ресторантьорите. Най-спорен се оказа моментът с издаването на касови бележки. Депутатите решиха няма касова бележка - не си плащаме. Вече започнаха и сигналите за това, че клиентите си крият касовите бележки, за да не плащат.

"Това нещо е епизодично. В самото начало, когато се обсъждаха този тип промени, ние изразихме притеснение именно от недобросъвестни потребители. Това не е повсеместна практика - единични случаи тук-там. И в предишното законодателство при неиздаване на фискален бон - клиентът можеше да не заплати стоката в конкретния случай, така че това не е нещо ново", каза Атанас Димитров от Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация за "България сутрин.

Той припомни, че това е мярка от пакета за изсветляване на икономиката.

Георги Ганев към Алибегов за касовите бележки: Заведението винаги може да заведе иск, ако е претърпяло вреди

"Тогава изразихме не само от притеснение, че някой би злоупотребил, а по-скоро, че се подхожда целенасочено към нашия сектор. В икономиката има сектори, които не са чак толкова светли. Също така би било справедливо този подход да бъде изцяло към всички сектори в икономическия живот. Но ще се справим. Най-сериозната мярка за изсветляване на сектора се оказа диференцираната ставка по ДДС", допълни Димитров в ефира на Bulgaria ON AIR.

По думите му целият сектор в края на годината трябва да покаже, че има повишаване на събираемостта както от туризма, така и хотелиерите и ресторантьорите.

"В самия касов апарат, винаги след като бъде издадена касова бележка, може да бъде издаден и дубликат. Може да бъде констатирано в определен час и момент на определено лице е издаден фискален бон, така че не съветвам клиентите да злоупотребяват. Единственото неприятно в случая е бъркотията и хаосът.

Водещи новини

Още новини