Всяка десета покупка на морето без касова бележка

За 1 от 10 проверени покупки по морето от инспекторите на приходната агенция търговците не издават касова бележка. Това съобщават от НАП на база на първоначалните данни от проверки от началото на летния сезон.

От НАП уточняват, че приходите за хазната от търговията по Черноморието са повече от миналата година. В столицата пък са се научили да прилагат друг, по-груб номер - касовата бележка е на стойност далеч под платеното от клиента и не всички купувачи забелязват тази подробност.

От приходната агенция, чрез „тайни клиенти“ вече са засекли такива случаи. Или пък когато клиентът отиде на касата на магазина с няколко продукта, касиерът започва да пуска касови бележки за всеки от тях поотделно, обаче пропуска тези с по-висока цена На въпрос къде е бележката за по-скъпите неща му се отвръща да си я търси в купа, но обикновено нея я няма, пише „Монитор“.

По информация на говорителя на НАП Росен Бъчваров вече са възложени няколко проверки по подобни случаи, които се прилагат най-вече в заведения за хранене. „Търговецът е задължен да издаде касова бележка за пълната платена сума“, припомни той.

По думите му от началото на сезона проверките на инспекторите на НАП по морето са хиляди. Междинната информация за тях сочела, че нарушенията спрямо миналото лято са по-малко.

Междувременно стана ясно, че средно между 20 и 25 лв. на калпак струва плажът с хапване през обедните часове. В цената се включват разходите за 2 шезлонга и чадър, порция цаца и картофки с бира и безалкохолно. Ако обаче си поръчате по-скъпа риба и още напитки, цената може да скочи и до 50 лв. Традиционната цаца на плажа е на цена от 4 до 7 лв. Калмарите по гръцки са между 8 и 13 лв., мидите натюр – 8 - 12 лв. Порция пържен сафрид от около 300 грама се предлага на цена от 6 до 11 лв. В менюто се предлагат също ципура, калкан, лаврак, морски дявол, риба тон с цени между 10 и 20 лв. Така за порция калкан от 100 грама цената е двайсетачка. По-рядко в менюто присъстват евтини видове риба като кая, чернокоп и хамсия. Рибената чорба върви на цена от 4 - 5 лв., а бирата е 3 - 4 лв. за 500 мл.

Кафето и безалкохолното струват средно по около 2 лв. Класическата шопска салата е 6 - 7 лв. Морските салати и супермикс от морски дарове достигат до 12 - 16 лв. Пилешката пържола с гарнитура е около 8 - 10 лв., пържени картофки – 4 - 5 лв. В по-евтините ресторантчета в южните курорти предлагат супа, основно и десерт за по 10 лв. Плажните ивици на юг са препълнени с народ, а в хотелите няма празни места от днес за утре, показва проверка.

В пика на сезона туристи лежат на пясъка на сантиметри разстояние един от друг. Зоните за безплатно плажуване са пренаселени в стил "фул контакт" Свободни места могат да се намерят само сутрин. Дори и най-отдалечените и закътани плажове като Силистар и „Липите“ в пика на сезона са окупирани отвсякъде. Ако търсите уединение и спокойствие, то в пика на сезона тази мисия е невъзможна. Причината е, че в момента курортите се пукат по шевовете, а плажните ивици са недостатъчни. Безлюдни са само скалистите брегове около Созопол. Тази част от крайбрежието ни обаче от край време е "резервирана" от нудистите. Проблем с местата няма единствено в Слънчев бряг, където ивиците са огромни. Дори и в пика на сезона там има достатъчно свободни места.

Много туристи, които са избрали да почиват в най-южните курорти, търсят спокойствие на турските плажове и всеки ден бият път до турското селце Инеада. То се намира на хвърлей място от другата страна на браздата - срещу Резово. Но пряк път до него няма, затова и летовниците бият по 200 км път през Малко Търново и Лозенград, за да стигнат до 30-километровата пясъчна ивица на Инеада, която не само е безплатна, но е и празна.

Хотелите в курортите по морето край Варна са заети на 100%, като резултатите са сравними с тези от миналото добро за родния туризъм лято. Това коментира проф. д-р Стоян Маринов от Икономическия университет във Варна и член на УС на Варненската туристическа камара.

Въпреки спада в приходите на българските хотели като цяло през май 2019 г. нощувките и приходите към края на юли вече са категорично на плюс. От големите морски курорти Св. Константин и Елена е единственият на север, който не е засегнат от спада на туристите и на приходите. Най-силен беше спадът в Златни пясъци – с 18%, но сега нещата си идват на мястото, категорични са спецовете в бранша.

Коментари

Напиши коментар

Избори

още

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Финанси

още

Анкета

Големи ли ще са загубите за туризма след фалита на „Астрал Холидейз“?

Големи ли ще са загубите за туризма след фалита на „Астрал Холидейз“?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.