Първа копка на новата метростанция в Обеля.
На събитието присъстват кметът на София Йорданка Фандъкова, зам.-кметът по финанси Дончо Барбалов, проф. Стоян Братоев, директор на „Метрополитен”, изпълнителният директор на фирмата–изпълнител „Геострой” АД инж. Цветослав Петков, предаде репортер на NOVINI.BG.
Снимка: NOVINI.BG
Снимка: NOVINI.BG
Новата метростанция ще бъде част от интермодален транспортен хъб, включващ метро, ж.п транспорт и автобусен транспорт. Тя ще има три изхода, като два от тях ще имат връзка с жп спирката и съответните перони. За достъп до тях и до южната страна на жк „Модерно предградие” ще има асансьори, ескалатори и стълбища.
Снимка: NOVINI.BG
При реализацията на проекта не се предвижда затварянето на бул. „Панчо Владигеров”, ул. „Обелско шосе” или вътрешнокварталните улици в жк „Обеля - 1”. Това ще бъде постигнато чрез въвеждането на етапност при строителството и при временната организация на движение.
Проф. Стоян Братоев отправи приветствено слово към всички присъстващи на събитието и пожела на всички след три години да се поздравим с един хубав модерен транспортен възел. Той обясни какво точно представлява обектът и какъв е смисълът на този голям възел. По думите му, се очаква оживяване на пътниците, както и да бъде помогнато намаляването на трафика в София.
Йорданка Фандъкова пожела лека и безаварийна да е работата на всички, които ще работят на този не лек обект. Тя поясни, че подготовката на един подобен обект изисква много работа. Кметът на София изтъкна трите основни ползи - връзка на първи и втори метродиаметър, връзка с жп мрежата в западното направление, връзка с автобусния транспорт в западното направление.
Фандъкова съобщи, че благодарение на този обект вредните емисии ще бъдат намалени с 1500 тона годишно.
Тя изрично благодари на министъра на транспорта Георги Гвоздейков и на целият екип на Министерство на транспорта.
В края на изявлението си Йорданка Фандъкова разкри какво е нейното наследство и поясни, че това е един от основните въпроси в последните дни. Тя уточни, че 42 км метролинии има в столицата, което се равнява на 80% от цялата метромрежа. Но най-важното е, че има полза за хората. В момента подземната железница се използва от 300 000 души. Очаква се, когато бъде построено метрото в "Левски" още 45 000 души да се възползват от него, а с построяването и на "Слатина" сметките показват, че над половин милион столичани ще пътуват под земята.
"И така - ползите са огромни за цяла София", завърши Йорданка Фандъкова.