Кампания за уведомяване на клиенти със задължения към държавната хазна започват от Националната агенция за приходите (НАП), съобщиха от приходната агенция.
Кампанията е насочена към физически и юридически лица, включени в Списък на длъжниците с неуредени публични задължения, които ще бъдат приканвани да се свържат с публичните изпълнители на НАП.
В хода на кампанията до селектирани групи лица поетапно ще бъдат изпращани персонализирани електронни съобщения. От НАП обясняват, че съобщенията не съдържат активни линкове или връзки и не приканват адресатите да ги следват, или да предоставят информация. Напомнят също, че никога не изпращат съобщения, в които е необходимо гражданите да разкриват банкова информация или лични данни.
От приходната агенция препоръчват на длъжниците преди да извършат плащане да проверят актуалния размер на задължението с начислените лихви с персоналния си идентификационен код (ПИК) или с квалифициран електронен подпис (КЕП) в Портала за електронни услуги на НАП.
От НАП отбелязват, че след прилагането на този способ през минали периоди отчитат общо подобрение на събираемостта. посочват още, че успоредно с този подход, териториалните директори на НАП провеждат индивидуални срещи с най-големите длъжници, като се обсъждат възможностите за плащане в кратки срокове, включително чрез издаване на разрешения за неотложни плащания, така че да не пострада техният бизнес и в същото време в хазната да бъдат внесени задълженията им.
С този подход приходната агенция насърчава доброволното плащане и информира лицата за негативните последици, които могат да възникнат при принудително изпълнение срещу тяхно имущество и активи, коментира кампанията заместник- изпълнителният директор на НАП Боряна Жилова, цитирана в съобщението.
Информация за причините за включване и условията за изключване от списъка с длъжниците, може да бъде намерена в сайта на приходната агенция.