-
16 ноември 2023 14:58
- 267
- 1
От началото на годината в Националната агенция за приходите (НАП) - Бургас са обслужени 198 000 клиенти, като времето за обслужване е сведено до 5 минути, значително под европейските стандарти. За същия период са издадени 12 100 персонални идентификационни кода (ПИК), съобщиха от териториалната дирекция на приходното ведомство в Бургас.
От там допълниха, че след разговори и срещи е постигнато ускорено внасяне на задължения за данъци и осигурителни вноски за близо 7 млн. лева, а чрез физическите ПОС терминали в НАП - Бургас от януари до момента са направени близо 30 000 операции и са събрани над 19 млн. лева. Повишена е ефективността на контролната дейност и борбата срещу сивата икономика, като от началото на годината са извършени 735 ревизии с допълнително установени задължения за над 82 млн. лева.
"Във фокуса на бургаските данъчни са били различни рискови от данъчна гледна точка бизнеси, фирми, дейности и физически лица, сред които: казина, игрални зали, питейни заведения, сектор "Строителство", електронна търговия, търговия и продажби на плодове и зеленчуци, собственици на луксозни автомобили, недвижими имоти и други. Със 17 на сто в сравнение със същия период на миналата година е повишена събираемостта на просрочени задължения. В бюджета от НАП - Бургас за първите 10 месеца на годината са постъпили над 270 млн. лева просрочия. Устойчив ръст отбелязва и продължаващият процес на повишено доброволно деклариране и плащане от страна на бизнеса и гражданите", посочват от местната дирекция, цитирани от БТА.
Днес Националната агенция за приходите отбелязва професионалния си празник, а православната църква почита Свети Апостол Матей – първия събирач на данъци. В специално обръщение към служителите териториалният директор на НАП - Бургас Татяна Кънчева подчерта, че приходната администрация в морския град има основание за професионална гордост и удовлетвореност, като всеки един от служителите е с принос и заслуга за растящите приходи в държавния бюджет.
"Работим в най-модерната и бързо развиваща се държавна администрация. Професионалното ни отношение към клиентите и високото ниво на обслужване поставят Националната агенция за приходите сред институциите с най-високо обществено доверие и авторитет“, акцентира още териториалният директор в обръщението си по повод професионалния празник на данъчните.
Последвайте канала на
Свързани новини
НАП: Божков е платил задълженията си към държавата
27 септември 202312:15
Сметната палата обучава онлайн участниците в изборите за задълженията им към одитната институция
26 септември 202314:07
НАП ще уведомява за задължения с електронни писма
07 август 202316:53
НАП отчита рекорден ръст на събраните просрочени задължения през изминалата година
17 февруари 202310:08
НАП откри големи задължения по ДДС на дружеството на Nexo в България
27 януари 202312:27
Събираемостта на задължения към "Топлофикация - София" скочила драстично
14 декември 202216:13
НАП създава нова териториална дирекция – „Средни данъкоплатци и осигурители"
28 декември 202319:04
Коментари 1
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Нейнски очаква положителен отговор за Шенген по суша днес, но свободното преминаване може да се забави
22 ноември 202407:49
Ще се откаже ли Виена от ветото си за Шенген?
22 ноември 202408:27
Борислав Цеков: Радев ще катастрофира тежко
22 ноември 202408:31
Харизанов: Радев започва да задава темпа на събитията, може да работи в различни сценарии
22 ноември 202408:46
Първан Симеонов: Христо Иванов никога не е затварял вратата към Борисов
22 ноември 202408:22
Проф. Огнян Герджиков: Промените в Конституцията - аматьорщина
22 ноември 202407:45
Костадинов: Кирил Петков ми звъня 2022 година, за да ги подкрепим
22 ноември 202407:53
Красимир Георгиев: България има нужда от нов Закон за движение по пътищата
22 ноември 202408:24
Екшън с преследване и арести: Задържаха контрабандни цигари за 2 милиона лева в Пловдивско
22 ноември 202408:10
2023.11.16 | 20:36