"Ресторантите са длъжни да обявят в менютата си цената и съответния грамаж срещу вида на артикула.
Трябва да знаем колко ще ни струва порцията и колко ще тежи тя.
Има специфики, както и в нашумелия в последните дни случай с пържолите във варненско заведение. Когато поръчваме в ресторант, трябва при сервирането на всяка поръчка да носят и междинна сметка. Преди да консумираме, можем да видим каква сума ни е начислена и за какво количество", обясни основателят на онлайн платформата "Ние, потребителите" Габриела Руменова по Bulgaria ON AIR.
За да се прецени дали е налице нарушение, е необходимо да бъдат събрани данни и анализирани всички обстоятелства по случая. Съгласно Закона за защита на потребителите, когато се извършва такава преценка, се има предвид възможно ли е при така представената от търговеца информация да бъде заблуден т.нар. „среден потребител“, както и дали без прилагането на този подход потребителят би извършил покупката.
"Ресторантът вероятно е адресиран към клиенти, които обикновено са запознати със спецификите при предлагането на продукти от такова месо, но на практика в заведението могат да влязат различни потребители. Затова е възможно да се стигне до такива ситуации. Най-вероятно в случая се е стигнало именно защото в класически менюта информацията е поднесена по стандартния начин. Потребителят е очаквал, че тази цена ще е за самата пържола", обясни създателят на онлайн платформата "Ние, потребителите". И отново подчерта, че правилно е да има информация за вида на артикула, цената, която трябва да се плати, и грамажа, който ще бъде в порцията. За да не изпадаме в подобна ситуация, тя препоръча да се запознаем предварително с информацията в менюто и ако има неясноти - да ги изясним със сервитьора.
Тя коментира и други нарушения по морето при обявяването на цените. На витрини по плажните алеи се предлага скара, салати, различни гозби, като за чест от тях изобщо липсват цените.