В процеса по цифровизация най-изостаналите в Европа сме ние, Румъния и Гърция. Това заяви в предаването "Нека говорят" по БТВ транспортният министър Ивайло Московски.
По думите му, цифровизацията ще бъде полезна на гражданите. Тя се пада алтернатива, но и до някаква степен конкуренция на кабелните и сателитните оператори. Сега на една честота може да се гледа само една програма, което ще се промени след цифровизацията. Предвижда се на първия етап да се въведат 12 цифрови канала, после да ги последват още 40.
В студиото транспортният министър коментира зачестилите инциденти с влакове. Той призова хората да внимават и да не пресичат жп релсите, ако има пусната сигнализация или спуснати бариери. Влакът няма как да маневрира и да спре бързо, каза Московски.
По думите на министъра, има проблеми с политиката, насочена към БДЖ. Макар субсидията за железниците да е намалена, със Симеон Дянков ще проведем разговори и ще се намери начин намаляването да не рефлектира върху заплатите на служителите в дружеството, коментира Московски. Той заяви, се тази година няма да има повече съкращения от тези, за които са се разбрали синдикати и управляващи при стачката през декември. Но следващите месеци БДЖ ще е в тежко финансово състояние.
Лошото техническо състояние на влаковете също изправя пред сериозни изпитания БДЖ. Пожарите във влаковете са предимно заради това, че локомотивите са на по 35-40 години, поясни министърът. Нови влакове обаче можем да очакваме едва след 2014 година.
Министърът не пропусна да коментира и кражбите на гориво от железниците. По думите му, е факт, че всички уличени в кражба, са членове на синдикатите. Той обясни, че проверката и съдът ще решат какво ще последва и какви мерки ще бъдат взети. Проблемът е краденето на горива е от много време. Групата, която го е правила, е оперирала дълги години, сподели Московски. Сега обаче има проверки и контрол и тази година до голяма степен ще бъдат значително намалени такива посегателства, категоричен бе министърът.