Институтът по публична администрация /ИПА/ даде висока оценка на община Пловдив за създаването на единен телефон за връзка с гражданите и онлайн портал за дигитализация на работния процес в администрацията. Това съобщиха от пресцентъра на общината. Отличието е за добри практики за 2020 г. в категория "Технологични решения за открито управление" на ИПА. Наградени са администрации, които през изминалата година са представили добри практики свързани с предизвикателствата, породени от коронакризата.
Линията на единни телефонен номер се обслужва от служители, които предоставят актуална информация на гражданите, свързана с работата на администрацията и нейните структури. Според ИПА въведената от община Пловдив практика дава социална и икономическа устойчивост и повишава квалификацията на служителите, които са придобили нови умения за работа със специализирания софтуер, чрез който се извършват обажданията.
Общината е получила висока оценка и за въвеждането на портала eGov box, който предлага високотехнологично решение за виртуализиране на работното пространство на администрацията. Системата позволява достъп до страниците за лична стая, заседателни зали и предстоящи срещи. Дигиталният портал намира приложение и в работата на Общински съвет - Пловдив.