Проектът на Софийския околовръстен път ще бъде приключен до края на 2021 година и ще струва 142,7 милиона лева. Това каза председателят на Агенция „Пътна инфраструктура“ Георги Террзийски.
Той участва в инспекция на строителството и разширяването на Софийския околовръстен път.
По думите му пътят може да бъде завършен и по-скоростно, тъй като строителите работят с бързи темпове.
„Обсъждаме и мероприятията по въвеждане на временна организация на движението от неделя на обяд, свързан със затварянето на участъка от пътен възел „Горубляне“ до пътен възел „Младост“ и обходите, които предвиждаме да бъдат направени. Транзитният трафик ще бъде пренасочван към Северна скоростна тангента от магистралите „Тракия“, „Хемус“ и „Струма“, локалният ще използва булевардите „Александър Малинов“ и Цариградско шосе, както и Самоковско шосе и ул. „Инж. Георги Белов“. Предвиждаме участъкът да бъде отворен на 10 септември, като причината за неговото затваряне е надлезът, който е изчерпал своята експлоатационна годност. Повече от 40 години от неговото построяване той не е ремонтиран основно и е опасен“, посочи той.
На мястото на сегашния надлез ще бъде изградено ново съоръжение.
„То ще е модерно и ще отговаря на изискванията на проекта, тоест 6 ленти и всички системи, свързани с безопасността на пътуването. В момента създаваме известни затруднения и неудобства на гражданите и гостите на София, но това е само с цел да направим инфраструктурата на столицата модерна, удобна и безопасна за пътуване“, отбеляза Терзийски.
Пътят ще е с 6 ленти на директното трасе, плюс разделителна ивица, две локални платна с две ленти и тротоари от двете страни и ще позволява скоростта да бъде 80 километра в час.
Заместник-кметът на Столична община Кристиан Кръстев обясни, че трафикът, който идва през "Самоковско шосе" ще бъде извеждан през няколко пътни артерии, но на "Самоковско шосе" и ул. „Инж. Георги Белов“ ще бъде изграден светофар, който ще остане постоянно съоръжение.
„Освен това, с Центъра за управление на трафика ще се опитаме да подпомагаме допълнително организацията на движението, за да обезопасяваме и да дърпаме трафика, за да можем да подпомагаме хората", каза той.