Мерките, които се взимат е доказано, че не работят. Многото катастрофи не се дължат само на водачите. Трябва повече контрол на пътя и това се видя по време на ограничителните мерки заради пандемията. Когато държавата я имаше, то това си личеше. Това заяви в ефира на България он ейр Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики.
Тя се позова на статистика на МВР, в която се посочва, че към днешна дата през 2018 г. е имало 164-ма загинали в катастрофи, до 11 май 2019 г. е имало 153-ма загинали, а сега техният брой е 118. Според Русинова този спад не е толкова сериозен, тъй като хората бяха затворени и си стояха вкъщи, а имаше и повече контрол по улиците.
"Например при катастрофата на АМ "Марица", в която участваше и кола на Гранична полиция, както и 22 тира и двама души загинаха, се оказа че Гранична полиция нямат задължителната "Гражданска отговорност".
Очаквам главният прокурор да се намеси и да се разследва случая чисто, за да корегираме допуснатите грешки. Аз говоря на базата на официални документи", каза още тя и допълни, че дори единият от адвокатите на близките на загинал в инцидента е поискал проба от асфалта, за да се провери сцеплението му и му е получил отказ за взимането ѝ.
Тя обяви, че от Европейския център по транспортни политики ще направят независима инспекция. " Начините на разследване на ПТП-то са твърде архаични", заяви още тя.
Що се отнася до катастрофата с Милен Цветков, тя заяви, че са изпратили писмо до автомобилния производител на колата на журналиста, за да стане ясно защо толкова много се е смачкал. Също така Общината взима мерки за да се обезопаси участъка на катастрофата.