Наскоро създателят на най-голямата социална мрежа обяви, че още тази година предстоят генерални промени на философията и дизайна на платформата и основните приложения. Идеята е да се върви към интерфейс, който е олекотен, по-бърз и удобен за ползване от потребителите. Предвиждат се редица нови функции, сред които и повече възможности за бизнес потребители да използват платформата за комуникация с клиентите си. Как всичко това ще се отрази на търговията в социалните мрежи и глобално в интернет – Novini.bg потърси за коментар председателя на Комисията за защита на потребителите в България Димитър Маргаритов.
„Все повече хора пазаруват през социалните мрежи, търговията бележи своя ръст. Все по-използвани са местата в онлайн пространството, където хората имат повече възможност за комуникация“, заяви Маргаритов. „Тази активност се проектира в няколко числа – от една страна се вижда, че потребителите и търговците нарастват ежегодно с около 30% и второто нещо – жалбите и сигналите са се удвоили, когато говорим за онлайн пространството“, обясни той.
„Това е аргумент да твърдим, че в следващите години ще се развива този вид търговия“, посочи председателят на КЗП.
Димитър Маргаритов напомни, че днес вече е доста модерно известни личности да рекламират дадени продукти и гледайки подобен статус всеки един от нас може с един клик да закупи дадения продукт. Това е добре, защото е доказателство, че се предлага нещо истинско и така един човек като си заложи името, вероятността да се закупи нещо некачествено е по-малка, напомни той.
„Това е добра иновативна форма на реклама, която има своето бъдеще“, добави Маргаритов.
Според него този вариант на пазаруване ще доведе до по-голям риск да закупим нещо, което не ни е нужно и да похарчим излишни пари.
„В онлайн търговията обаче има срок за отказ“, напомни Димитър Маргаритов и поясни, че дори и бързо да закупим някакви неща, ще имаме време да отсеем след това в даден срок кое би ни било от полза и кое не.
Цялото интервю на Novini.bg с Димитър Маргаритов, председател на КЗП, може да видите и ТУК.
По материала работиха Галя Георгиева и Десислава Станева.