-
25 ноември 2018 13:24
- 449
- 0
Кампаниите за намаление не би трябвало да са само кампании на процентите. Те би трябвало да са кампании на реалните цени, на които хората ще могат да си купят стоките, които са планирали. Това заяви председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов в предаването „Имате думата“ по Канал 3. И добави, че възможността за заблуда от фиктивни намаления е може би най-големият риск.
„Малко преди началото на кампанията търговците вдигат цената, след което привидно я намаляват, а всъщност продават стоките на същите цени, на които те са били продавани в предшестващите периоди“, обясни механизма на нелоялната практика Маргаритов.
Той каза още, че част от гражданите се обръщат към Комисията именно с опасението или констатацията, че намаленията са недействителни.
„Все повече български потребители планират по-отдалеч своите покупки, следят динамиката на цените и виждат как се случва това нерегламентирано завишаване и след това – опит за подвеждане, че ще бъде направено реално намаление“, посочи Маргаритов. Полезните съвети тук са проучване и съпоставяне на оферти, за да се направи информиран и разумен извод за реалната цена на продукта.
„Поради интензивните поръчки по време на мащабни кампании за намаление в онлайн магазините, могат да се забавят сроковете за доставка“, обърна внимание Маргаритов.
„Това тревожи потребителите, забавя техните намерения, неизвастно с колко. Търговците и куриерските фирми, които работят с тях, са длъжни, когато преценят и очакват, че поръчките ще бъдат с много по-големи обеми и оттам – сроковете може би ще се наложи да се удължат, да обявяват това предварително“, обясни председателят на КЗП.
Все по-често в кампаниите за намаление участват и различен тип услуги като почивки, козметични процедури, масажи и пр., които се предоставят след закупуване на ваучер и могат да бъдат ползвани в конкретен период от време.
„Компромиси с качеството не бива да се правят. Трябва да държим максимално добре да бъдем информирани за периода, в който ще могат да се ползват услугите. Понякога търговците се изкушават да продават много ваучери със съответната коректно поднесена отстъпка, но после не са в състояние да изпълнят в срок всички ангажименти, които произтичат от това сериозно предлагане“, обясни Маргаритов, цитираха от пресцентъра ан КЗП.
Той каза, че това е нарушение, което се санкционира, но е преди всичко неприятен момент за потребителите. „Ако има такива проблеми, ние сме готови да реагираме и да потърсим не само отговорността на този, който се е надценил, но и да съдействаме да се открие начин той да компенсира потребителите, предоставяйки услугата в пълния обем и качество за цената, за която се е ангажирал да го направи“, добави председателят на КЗП.
Последвайте канала на
Свързани новини
КЗП: Удълженият в уикенд или седмица „Черен петък” дава възможност на потребителите за изгодни покупки по-дълго време
24 ноември 201816:06
От КЗП разкриха колко са похарчили българите по време на "Черния петък"
24 ноември 201812:46
КЗП: Търговците не могат да ограничават законовите права на потребителите и в кампанията „Черен петък“
23 ноември 201816:04
КЗП: Няма законова забрана за комбинирано предлагане на стоки и услуги, но условията трябва да са ясни и потребителите да внимават
23 ноември 201815:19
КЗП: При импулсивно натискане на бутона „купи”, може да се сдобием с ненужни и не чак толкова евтини стоки
22 ноември 201814:11
КЗП: Офертите на туроператорите и хотелиерите трябва да посочват коректно вида и категорията на мястото за настаняване
08 ноември 201810:12
Как може да пазаруваме, докато си чатим
09 май 201910:50
КЗП: Спазването на правилата е основна характеристика на коректния и лоялен пазар
26 април 201910:26
Димитър Маргаритов: Покупките директно от производителя извън магазините крият повече рискове за потребителя
12 април 201913:36
България U21 0:0 Турция U21
България пред Рубикон в Люксембург
Супер терен за "лъвовете" в Люксембург
Испания и Португалия имат значими цели в днешния ден в Лигата на нациите
ЦСКА - София тренира без Исека, Бусато сложи маска на лицето си
Изумителен вратар отчая "петлите" на полупразния "Стад дьо Франс"
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Проверката на Главния инспекторат в МК откри системни нарушения и незаконосъобразно разходване на публични средства
15 ноември 202416:57
МИР коментира преместването на БАИ от новата сграда на ДПС - Ново начало
15 ноември 202416:52
МВР изпрати на премиера Главчев доклада за действията на полицията на протеста пред Народния театър
15 ноември 202415:15
Павлина Панова отново ще ръководи Конституционния съд
15 ноември 202416:23
Панчугов: В парламента наблюдаваме фарс, театър и помпане на мускули
15 ноември 202414:40
Георги Киряков: Политическата криза ще се продължи до края на президентския мандат
15 ноември 202415:19
Проф. Стоянов: Поведението на Петков и Пеевски е омерзително
15 ноември 202415:55
ГДБОП разби ОПГ за имотни измами
15 ноември 202414:31
Прокуратурата протестира мярката за неотклонение на Димо Алексиев
15 ноември 202414:18