Запазва се тенденцията нарушенията да намаляват, макар да съвпадат като вид с тези в минали периоди.
Това каза в интервю за радио „Фокус“ председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов. Той допълни, че за него най-големият проблем остава разминаването между предварително обещаното от търговеца и реално изпълненото. „Именно тук трябва да съсредоточим усилия, включително и с информационни кампании, и с превенция – да се сведат до минимум подобни опити. Защото, ако искаме да се повишава качеството на българския туристически продукт, именно това е пътят – да не оставяме разочаровани потребителите, а те да получават дори и повече от това, което им е било обещано”, каза още Маргаритов.
Председателят на КЗП съобщи, че не са много сигналите от туристи това лято, а доколкото ги е имало, то те са свързани отново с този проблем. „Били са изкушени от някаква оферта – обикновено тя се предлага и в интернет, с интересни картинки, атрактивни цени и т.н., а впоследствие се оказва, че не всичко това в комбинация може да бъде предоставено”, посочи той.
Маргаритов изрази мнение, че българинът все още предпочита при почивка да си запази хотел, а да седне с приятели в отделно избрано заведение. Но според него ол инклузивът навлиза все повече в България, не само поради това, че е предпочитан от чуждестранните туристи. Той припомни, че от 2015г. у нас действа специална Наредба, която определя минималните изисквания при предоставянето на такъв тип услуги и не скри, че контролната дейност на Комисията показва, че продължават да се срещат случаи на отклонения от тях.
„Трябва да се работи по посока на това нарушения, които и в минали периоди сме установявали, да бъдат сведени до още по-ниски величини. Смятам, че с активна контролна дейност и до края на този сезон, и през следващите периоди можем да постигнем този успех”, изрази надежда председателят на КЗП. „Нашите екипи продължават да проверяват и всеки един случай на нарушение ще бъде санкциониран”, завърши Маргаритов.