-
10 септември 2018 10:07
- 998
- 0
„Положителният извод, който можем да направим, е че макар и да срещнахме отново нарушения, нямаше нещо драстично, нито „иновативни практики”, на които сме се натъквали в минали сезони, от рода на такса „празен стол” или „игра на дете в заведение”. Така председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов обобщи в сутрешния блок на Канал 3 резултатите от осъществения контрол през отминаващия летен сезон.
За качеството на туристическия продукт по кампанията Лято`2018 и по сигнали на граждани, понякога съвместно с други контролни органи, са извършени около 1500 инспекции по Черноморието. В 8-10% от случаите са установени нарушения. „Основният проблем продължава да бъде разминаването между това, което се обещава и това, което реално се предоставя на място”, обясни Маргаритов. Той призна, че в красивите оферти с изкушаващи описания понякога се съдържа известна доза заблуда. Има случаи и на предоставяне на туристически услуги в некатегоризирани обекти. Също – спестяване на важна информация или липса на реквизити в менютата в заведенията за хранене и развлечения.
Председателят на КЗП посочи, че не е установено предлагане на опасен алкохол, но е имало случаи на разреден. Той даде пример и за нелоялна практика, при която търговец е създавал впечатлението у потребителите, че продава уиски, а всъщност е ставало дума за имитиращ продукт, който не отговаря на изискванията на закона за този вид спиртна напитка.
По отношение на ол инклузива Маргаритов разясни, че базовите изисквания при предоставянето на този тип услуги са посочени в Наредбата за категоризация на туристическите обекти. Той обърна внимание, че не всички услуги по дефиниция биха могли да попаднат в този пакет. Например, използването на паркинг или чадър и шезлонг на плажа, може да става срещу допълнително заплащане, ако предварително изрично не е договорено друго. „Към съчетанието, което и без това не е българско, се прикачват определения като Ultra, Light и пр., които би трябвало да ориентират уж потребителя относно каталога услуги, които той може да ползва в съответния комплекс, а понякога се установява, че целта на търговеца е да направи някои уговорки и резерви”, обясни председателят на КЗП.
При установяване на нарушения се налагат предвидените в закона санкции и мерки. „Макар и да не е пряко записано като наша функция, ние винаги се стремим да съдействаме на потребителя да получи компенсация от хотелиера или ресторантьора. Случаи на добри практики има доста напоследък. Най-важното е, че реакцията на потребителя и действията на контролните органи често имат възпиращ ефект по отношение на търговците по повод последващо извършване на нарушение”, каза още Маргаритов.
„Надявам се с нашата комплексна дейност да сме успели да обхванем цялата палитра от възможни случаи на нарушения. Също и когато потребителите са ни сигнализирали да реагираме навреме. Така пазарът все повече се изчиства. Целта е да можем да сложим един извод в края на сезона, че качеството на нашия туристически продукт не е лошо, може и още да се подобрява. Но важно е всички институции да работят за това с всеки следващ сезон услугите да стават все по-достъпни и качествени и хората да бъдат удовлетворени”, заяви Маргаритов.
Председателят на КЗП потвърди, че още от средата на лятото текат и проверки в търговската мрежа във връзка с кампаниите за намаление на летните колекции. Той препоръча потребителите да не се увличат по големите проценти отстъпки и да съпоставят различни предложения, а при покупка да следят на касата да се маркира намалената цена. Проверките на КЗП ще продължат и по отношение на стоките за ученици по повод новата учебна година, както и при кампанията „Черен петък” през ноември месец.
Последвайте канала на
Свързани новини
КЗП: Потребителите в България знаят и ползват все по-активно своите права
08 септември 201809:59
КЗП започва изпълнението на проект във връзка с двойния стандарт при храните
29 август 201812:02
Ангелкова: Сезираме КЗП за апартаментен хотел в Бяла, който работи без категоризация
14 август 201817:02
Константин Арабаджиев: Туристите могат да разчитат на съдействие от КЗП и ЕПЦ-България по време на почивките си у нас и в чужбина
05 август 201808:10
КЗП: Жалбите срещу фирми за бързи кредити зачестяват покрай празници и кампании за намаления
20 юли 201809:15
КЗП: „Дигиталният турист" организира пътуването през смартфона
27 юни 201816:50
КЗП със забрани към онлайн магазините!
02 октомври 201809:52
КЗП: Положителна е тенденцията в развитието на българския туризъм
27 септември 201810:47
КЗП към хотелиерите: Потребителите заслужават качествени туристически услуги и в края на сезона
21 септември 201809:23
България ще търси успешен край в Лигата на нациите
"Запомнете това име": Николай Русев
"Лъвовете" остават в четвърта урна за квалификациите за Световното първенство
В Лига на нациите днес: Хърватия ще брани второто си място и директна битка между Сърбия и Дания
Григор Димитров завършва годината в Топ 10
Тактически ход на Илиан Илиев донесе успеха на България в Люксембург, Нико Петров сподели какъв бе той
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Асен Василев: Главният прокурор и Пеевски си имат ОПГ
18 ноември 202408:12
НСО отговори на Кирил Петков за охраната на Пеевски
18 ноември 202410:00
Цветанка Андреева: Ако проевропейските партии отблъснат Пеевски, ще започнат да надничат Доган и Радев
18 ноември 202408:29
Министър Найден Тодоров: Виновните ще ги намерим, но ако системата остане същата, може да се появят следващите
18 ноември 202408:40
Проф. Коларова: Идиотско е очакването ГЕРБ да отстъпят властта
18 ноември 202410:02
Тагарев: Силата на Русия е да влияе на мнението на хората, защото армията ѝ е по-малобройна от тази на НАТО
18 ноември 202409:58
Затлъстяването сред децата-тихата епидемия на 21 век
18 ноември 202409:39
Грабеж на казино в София
18 ноември 202408:34
Полицаят, застрелял грабител при гонка в София, се самоуби
18 ноември 202408:47