Експерти по пътна безопасност: Има разлика в асфалта, който е положен в района на катастрофата

АПИ
share

Мантинелата на пътя-убиец край Своге е била декоративна, възможно най-евтината и сложена не на място. Има разлика и в асфалта, който е полаган в района на тежкия пътен инцидент. Това разкриха експерти по пътна безопасност в ефира на БТВ.

В по-горната част в завоя над нас асвалтът е по-различен, каза Диана Русинова.

Болтът на мантинелата е бил малък. В такава ситуация дизайнът трябва да е различен, за да може да се задържи автомобил или автобус, който е по-тежък.

„Битумният материал, когато изплува на повърхността, сцеплението вече намалява драстично. Възможно е и от дъждовете да има допълнително хлъзгане. Не вярвам, че и мантинелата е поставена правилно”, коментира колегата ѝ Методи Стилянов.

Основното правило е пътното заграждение да се слага на 50 см. от края на габаритите. В случая в Своге се вижда, че тя е поставена зад пешеходната пътека, което увеличава това разстояние почти метър. „Така вместо мантинелата да подпре автобуса, тя му дава възможност да я помете“, обясни инженер в бранша.

Днес започва паралелно независимо разследване на причините за трагичната катастрофа край Своге от Института за пътна безопасност, след като автобус се обърна в Искърското дефиле и загинаха 16 души, а над 20 бяха ранени.

Водещи новини

Още новини