Увеличение на цената на билетчето предложиха от Центъра за градска мобилност (ЦГМ). Според тях билетът за градския транспорт в София трябва да поскъпне до 1,60 лв.
Голяма част от хората обаче недоумяват защо трябва да се направи това, след като цената на дизелът пада. Според гражданите това не е логично решение и не си заслужава. Въпреки това повечето софиянци се примиряват.
Темата бе коментирана от общинските съветници в СОС в ефира на БТВ. Стефан Марков от РБ заяви, че преди да решат как да гласуват ще трябва да видят анализа и разчета по темата. „За съжаление подходът е такъв, че първо решението се представя на медиите, а след това на нас. От вас научихме за увеличение на цената на билетчето“, отбеляза той.
„Питам се дали с тази мярка няма да се постигне обратен ефект - да слязат хората от градския транспорт. Други колеги смятат, че целта е да се стимулира купуването на карти. Трябва да се мисли и за разнообразие на превозните документи“, добави Марков.
Зефир Зарков от ГЕРБ аргументира направеното предложение. „Трябва да си дадем сметка, че с предложението се обхващат всички разходи в системата. Преференциалните карти се запазват. За редовно пътуващите е по-изгодно да ползват транспорта всеки ден. Целта ни е да се насърчи ползването на дългосрочни документи, което ще намали гратиса и ще ни осигури предвидимост на приходите. Силно се надявам, че поне 5-6% от гражданите ще минат към дългосрочни карти. Очаква се и ново обновяване на градския транспорт. Ще бъде изградена и нова система за плащане в градския транспорт, както и постоянно видеонаблюдение. Само цената на билетчето ще се увеличи. Предлага се карта за три дни, както и комбиниран билет за метро и един градски транспорт. Ще има и карта "София", която ще е насочена към туристите. Предстоят дебати по темата“, подчерта Зарков.
И двамата отказаха да коментират позицията на Радан Кънев. Той написа в социалните мрежи: „Рязко увеличаване на цената на билета и запазване на цената на картата е рядко тъпо и вредно решение. Да, казвам го като човек, който ползва билет, а не карта. Това решение ще затвърди модела, при който публичният транспорт е само за пенсионери и ученици, съответно - губи десетки милиони - а работещите ползват автомобил. Едва беше започнала обратната тенденция - на работещи, активни хора, които избират градски транспорт. Дай сега да я прекършим...Тук искам да отбележа - допустимо е известно повишение на цената за метрото. Останалите решения са припомнени от "Спаси София", написа Кънев.