От утре "Топлофикация София" започва кампания за обновяване на базата данни на абонатите, съобщи на пресконференция председателят на Столичния общински съвет Елен Герджиков.
Той представи доклад за работата на обществените посредници за период от шест месеца. През август 2015 г. Столичната община създаде тази институция с цел подобряване на работата с клиентите и подпомагане на комуникацията.
Основният извод от дейността на посредниците по думите на Герджиков е, че от тях има смисъл и тяхната работа трябва да продължи. Ще накараме дружеството да работи още по-добре с клиентите, вече сме взели конкретни мерки, обяви Герджиков. Една от тях е обновяването на базата данни на дружеството. Досега са актуализирани данните на 60 хиляди абонати, но от утре започва специална кампания, за да се ускори процесът. В базата данни ще се вкарват мобилните номера на клиентите, така че да може по-лесно да се влезе във връзка с тях. В момента информацията не е пълна и част от проблемите възникват именно, когато не може да се намери съответният клиент и не може да му бъде съобщено своевременно, че има просрочено или забравено задължение, обясни Герджиков.
Друга новост е въвеждането на код "платец" на фактурата, който да допълни сегашния абонатен номер. Това ще реши проблема, който възниква при смяна на партиди. Така всеки клиент ще има индивидуален код, задълженията ще се водят на този код и няма да се губи връзката с клиента при смяна на адреса, посочи председателят на СОС.
Друга промяна е новото оформление на фактурите, още от следващия месец, с цел информацията за просрочени задължения и предстоящо съдебно производство графично да бъде изнесена напред във фактурата, така че да бъде забелязано от абоната.
Герджиков коментира случаите, при които за задължения от 8 лв. например се начислява юридическо възнаграждение от 300 лв. по Наредбата за определяне на адвокатските възнаграждения. Това е несправедливо и нечестно за клиентите, коментира председателят на СОС.
Той поясни, че според наредбата, когато интересът е до 1000 лв. се начисляват юридически разноски в размер на 300 лв., а когато е над 1000 лв. - отново 300 лв. плюс процент от горницата. За да се премахне тази несправедлива практика се предлага в СОС да бъде внесен доклад, с който "Топлофикация София" да бъде задължена при задължение по-ниско от 300 лв., да претендира пред съда юридически разноски в размер не по-голям от размера на самото задължение. Това означава, че ако задължението на клиента е 50 лв. и то не е погасено в срок, при съдебно производство дружеството ще претендира за заплащане на разноски по делото на стойност не повече от 50 лв.
Толкова колкото е задължението, обясни Герджиков. По думите му така няма да има случаи, в които изискуемите суми са малки, но начислените от съда юридически разноски са непропорционално високи. Мярката е социална и показва отговорност от страна на дружеството към клиентите, посочи председателят на СОС, цитиран от БТА.