Скоби закопчават 350 - 400 автомобила на ден в синя и зелена зона в София. За сравнение през миналата година, преди разделянето на зоните през септември на две – синя и зелена, скоби са слагани на 450 – 530 коли. Тогава обаче за сваляне се плащаше по 10 лв. Сега това струва 30 лева плюс по 2 лв. на час за престой на колата. Приходите от свалянето на металните шини ежедневно са около 10 бона, пише в. Монитор.
Паяците пък вече вдигат средно по около 140 автомобила на ден, при близо 200 година по-рано. За да си вземе шофьор колата от наказателен паркинг, плаща 60 лв., отделно за акт плюс по 2 лв. или 3 лв. за всеки час престой. По-скъпо се плаща за по-големите коли, като джиповете например. Данните на Центъра за градска мобилност показват, че за 9-месечието на годината е събрал над 1,26 млн. лв. от паяците. Средно по 10 коли дневно, на които са поставени скоби, се откарват на наказателен паркинг след изтичане на работното време на синя и зелена зона. Преди да се стигне до тази крайна мярка обаче, на собствениците, които са платили с есемес, им се изпраща предупредително съобщение. Повечето от тях тичат, за да си платят за скобата, за да не се изръсят с пари и за паяка. Те прибират на наказателен паркинг останалите возила, защото са оставени в нарушение на Закона за движение по пътищата или са върху зелени площи.
По-скъпата синя зона, в която за час престой се плаща по 2 лв., е причина да намалеят паркираните коли в идеалния център на София с над една четвърт. Това се е отразило и на приходите за 9-месечието на тази година. За синя зона те са с 26,07% по-малко, а в зелена зона – с 33 на сто повече. Това означава, че шофьорите предпочитат да паркират в широкия център на столицата. С есемеси столичани са платили 3,235 млн. лв. за екстрата да оставят возилата си в топцентъра. Приходите от паркиране в зелена зона с текстови съобщения са 2,842 млн. лв. От талони Центърът за градска мобилност е получил 1,868 млн. лв., но те са и за двете зони. Общо приходите от всички дейности – паркиране, поставяне на скоби и от паяците, са нараснали с 34,6%, отчетоха от дружеството. Парите се използват за поставяне на колчета, табелки, маркировка и за дофинансиране на преференциалните билети и карти на ученици, пенсионери и т.н.
В зоните за кратковременно паркиране, в които има 12 300 места, всеки ден около 200 контрольори следят за авантаджии. Освен тях обаче има и мобилни екипи, които обикалят с автомобили. Те поставят скобите на нарушителите в зоните за кратковременно паркиране. За разлика от другите градове на страната, от Центъра за градска мобилност твърдят, че тази година нямат загубено дело, заведено от недоволен гражданин. „Разгледани са 10 дела, като всички сме ги спечелили”, похвалиха се от общинското дружество.
Скоби ловят по 400 коли на ден в София
- 08.11.2013 | 07:10
- 2570