Служебен министър набутал брат си в управата на пристанище "Варна"

share

Служебният министър на транспорта и зам.министър в кабинета на Бойко Борисов - Кристиян Кръстев, е уредил брат си за директор на бордовете на две държавни предприятия, показа проверка на BPost.bg. Константин Азов, бивш сервитьор и понастоящем чиновник в дирекция „Протокол" на министерството е бил председател на борда на директорите последователно на летище „Пловдив" (до 19 март т.г.) и на Пристанище „Варна" (от 22 март).

Любопитното е, че Азов сменя като шеф на Управителния съвет новия транспортен министър от служебното правителство Кристиян Кръстев. Така се получава, че брат назначава брат си на освободеното от себе си място.

Всъщност семейните връзки на двамата приличат на латиносериал. Кристиян и Константин са полубратя - от една майка, но с различни бащи. Те имат още 4 братя и сестри.

Именно сестрата на Кристиян-Таня Димитрова е ракетата - двигател, която го лансира в управлението. Димитрова е издател на ямболския седмичник „Време", е и регионален лидер на партия ГЕРБ. При сформирането на правителството на Бойко Борисов Кристиян Кръстев е спряган за почти сигурен транспортен министър - благодарение на сестра си, както и на позицията си като регионален мениджър на току-що ликвидиралата българското си подразделение нискобюджетна компания WizzAir.

Неочаквано обаче Бойко взима решение да отстрани кандидатите, за чийто личен живот има съмнения, че би предизвикал скандал. Така „изгарят" почти сигурните Кристиян Кръстев и юристката Душана Здравкова.

Въпреки изненадващото оттегляне и назначаването на Александър Цветков за министър, на Кристиян Кръстев е намерена друга длъжност - председател на УС на пристанище „Варна".

Благодарение на топлата връзка се развива и кариерата на Константин Азов. До идването на правителството на ГЕРБ той е обикновен чиновник в дирекция „Протокол". Азов е и любимец на предишния министър Петър Мутафчиев, но не заради качествата си на транспортен специалист, а заради... цигуларските си умения.

С взимането на властта от ГЕРБ обаче Константин се издига от цигулар до председател на борда на друго държавно предприятие - летище „Пловдив".

След като брат му става министър Константин е преназначен на неговата хранилка. Което не е учудващо - председателят на борда на пристанището по правилник взима три средни работни заплати за предприятието. А средната заплата там е четири цифрена. Освен това Азов участва и в управлението на Холдинг „БДЖ", а и се води на щат в дирекция „Връзки с обществеността и протокол".

Интересното е, че въпреки промените Кристиян Кръстев все още ползва кабинет в транспортното министерство.

Пред близки дори се шегувал, че все още той командва там, тъй като нямал заповед за освобождаване.

Присъствието на Кръстев като съветник на министъра обаче е отказало няколко от сигурните нови назначения на експерти, които е трябвало да уталожат напрежението, породено от няколкото грешки, включително концесионирането на летище София, както и най-вече на лобистките промени в Закона за железопъния транспорт.

От БСП реагираха доста бурно спрямо тях, като ресорният зам. министър Антон Гинев си взе демонстративно отпуска в момента, в който тези промени влезнаха в парламентарната комисия.

Очаква се до дни от БСП да поставят ултиматум към коалиционните си партньори Кръстев да бъде отстранен като съветник, а транспортното министерство да бъде разчистено от калинките на ГЕРБ.

Водещи новини

Още новини