Омбудсманът получил най-много оплаквания от работата на тел. 112

share

При омбудсмана са постъпили най-много жалби срещу работата на диспечерите на телефон 112. Това стана ясно от доклада, който обмудсманът Константин Пенчев представи на заседанието на парламентарната комисия по здравеопазване.  Докладът засягаше жалбите само в сферата на здравеопазването за миналата година.

Жалбите срещу работата на диспечерите на телефон 112 са главно за грубо отношение към потърсилите помощ, както и за неадекватна реакция от страна на диспечерите. Пенчев посочи, че  за тези проблеми са сезирани министърът на вътрешните работи Цветлин Йовчев и министърът на здравеопазването Таня Андреева.

Другите жалби на гражданите са заради недостиг на направления към специалист; за невключване на лекарства в Позитивния лекарствен списък; за проблеми с ТЕЛК; заради забавени решения и други. Омбудсманът препоръча да бъде приет закон за правата на пациента, да се изработи национална програма за редки болести, да се промени работата на ТЕЛК, да се променят условията за  пребиваване и финансирането на държавните психиатрични болници и други. "Всички чакаме здравната реформа и въвеждане на електронната карта", отбеляза Пенчев.

Пламен Таушанов от асоциацията за закрила на пациентите заяви, че не вижда никакво решение, свързано с регистър за медицински грешки и Закона за защита на пациентите. „В доклада на омбудсмана няма политика, но има много задачи за политиците, заяви Цветан Райчинов”, председател на Българския лекарски съюз.

Водещи новини

Още новини