Учениците са по-подготвени, когато отделят повече време за учене. Много е важно естеството на въпросите - дали изпитваме за понятия или за практически знания. Целта е въпросите да мерят функционална грамотност. Това коментира образователният министър Красимир Вълчев по повод изпитите след 7-и клас.
Той подчерта, че най-важният елемент е мотивирането на учениците. Констатациите са, че се губи интересът към природните науки, а чрез тях по-добте биха се реализирали в бъдеще децата, смята Вълчев.
В предаването "Плюс-минус" по Нова телевизия той отбеляза, че нашата система на образование се фокусира по-скоро в това да се научи голям обем от знания, които не е задължително да са ни нужни, като например какви са почвите в Африка.
"Днешните деца трябва да получат много по-интегрален модел", добави още просветният министър.
"МОН няма взаиомоотношения дори с издателството. Държатава предоставя средствата на училището. Директорите или кметствата сключват договори".
От думите му се разбра, че министърът няма възможност за лобиране и системата много лесно би установила това нарушение.