Във всички случаи ще има напрежение върху учителите и учениците заради обявената грипна ваканция, най-важното обаче е здравето на децата, след като имаме прагови стойности на заболеваемостта. Това коментира министърът на образованието и науката Красимир Вълчев днес, преди работна среща с преподаватели и директори в СУ "Св. Климент Охридски" в Симеоновград.
Длъжни сме да реагираме. Няма съмнение, че ще бъдат пропуснати часове, но не за първи път сме в грипна ваканция. Има възможност да се преструктурира учебният материал и да се оформят крайните оценки за първия срок, обясни министър Вълчев. По думите му, според графика на принудителното отсъствие, ще останат още два дни от първия учебен срок, в което време това може да бъде сторено. При "аварийна ситуация" това може да стане и в първите няколко дни на втория срок, добави Красимир Вълчев.
По повод на разпространявани през последните дни подписки срещу "малките матури" и дискусиите около дигиталната диктовка, министър Вълчев каза, че при 90 000 учители в системата е нормално да има различия в мненията. Националното външно оценяване е необходимо, за да анализираме на съпоставима база резултатите на учениците, както и самите училища да направят свой анализ, обясни Вълчев.
Той уточни, че външните оценявания след 7-ми и 12-ти клас до голяма степен вече са били припознати като надеждни. Външното оценяване след 4-ти клас не трябва да стресира децата. То не ги уврежда и няма елиминаторен характер, смята министърът. Конкретно за диктовката Вълчев бе категоричен, че ако искаме резултатите да са надеждни и съпоставими, изпитите трябва да се извършват при еднакви условия. Темпото на диктовката няма да бъде бързо, ще се чете от професионален диктор и тя ще бъде тествана предварително, увери Вълчев, като обобщи, че изпитите неизменно ще се променят в дигитална среда.
Министърът посочи, че срещите му в Хасковска област днес и утре са регулярни, а Симеоновград е 115-та община, която посещава. Темите на разговорите с педагози са основните цели и предизвикателства пред системата, основните политики и повишаването на образователните резултати, отбелязва БТА.