В българското законодателство да се уточни, че образованието в дуална форма започва в осми клас, а трудови договори между ученици и фирми се сключват в 11-и и 12-и клас. Това е едно от предложенията, около което се е обединил на среща днес в София Форумът за дуалното образование в рамките на българо-швейцарския проект ДОМИНО ("Дуално образование за модерните изисквания и нужди на обществото"), съобщиха от българо-швейцарската програма за сътрудничество.
В сегашния текст на Закона за професионалното образование и обучение е записано, че дуалната форма се организира в 11-и и 12-и клас за учениците, навършили 16 години, посочва БТА.
Форумът предлага в законодателството да се уточни също, че фирмите, участващи в системата на дуално образование, трябва да могат да осигурят не по-малко от 70 процента от задължителното практическо съдържание на обучението. За останалата част - училището и фирмите трябва да изготвят план-график. Предложенията ще бъдат представени на работната група по проектозакона за изменение на Закона за професионалното образование и обучение.
На днешното заседание са били дискутирани също процедурите и критериите за включването на фирми в системата на дуалното образование, както и контролът върху качеството на обучението. Координирано е било участието на всички заинтересовани страни за навлизането на дуалната система в българското образование - държавни институции, частни фирми, браншови, бизнес, синдикални и неправителствени организации, местни институции.
По проекта ДОМИНО от септември 2015 г. се обучават 81 ученици от Професионалната гимназия по хранително-вкусови технологии "Проф. д-р Георги Павлов" в София и от Професионалната гимназия "Иван Хаджиенов" в Казанлък. През новата учебна 2016-2017 година предстои включването на нови училища в проекта. До края на проекта ДОМИНО през 2019 г. се предвижда да бъдат обхванати 1200 ученици в 15 професионални училища - в десет професии. Проектът е на стойност 3 530 000 швейцарски франка, като 15 процента е съфинансирането от българското Министерство на образованието и науката.